recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Email på iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEmail på iPad

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Emne: Email på iPad
    Sendt: 29-Juni-2011 kl. 16:02
Jeg er ved at opsætte mine forældres iPad og vil høre, om nogen af jer kan hjælpe mig med opsætning er mailkontoen.
 
Deres mail er tilknyttet deres hjemmeside (navn@hjemmeside.dk), og pt. synkroniseres den med outlook på deres pc. Dette skal den blive ved med. De vil dog OGSÅ gerne have mailsene på deres iPad, således at de ligger to steder. Jeg har tidligere lavet en opsætning, så deres mails henten til den ene eller den anden, men de skal nu hentes til begge. Kan I hjælpe med, hvordan jeg sætter iPadens mailprogram op, så dette lykkes?
 
På forhånd tak for hjælpen.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 16:13
Du skal bruge IMAP, så ligger mailene bege steder.

Venlig hilsen
KB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 16:16
 
 Jeg har adgang til alt mail på mine PCer, men det er også fordi det er en webmail der bruges, og hentes ind på Outlook og Live mail. Det ligger derfor så ikke internt på PC, men på Webmailserveren som tilgås fra mailprogrammerne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 16:18
Brixen, hvis man bruger IMAP på Ipad'en vil den vel kun hente mail ned der ikke allerede er hentet på pc'en, eller tager jeg helt fejl?
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 16:21
 
 IMAP som jeg bruger (G-Mail) henter som skrevet alt mail fra Webmailserveren ind på Outlook eller Livemail.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 16:50
Tak for mange, hurtige svar. Det lyder som om, at der er imap, som er vejen fre
Er dette svært at sætte op? Kan jeg få et par konkrete råd, når maskinen er en iPad? Takker.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2011 kl. 18:06
Der er grundige vejledninger her:
Hvis du bruger IMAP, skal der bruges IMAP i Outlook også, da Outlook sikkert er sat op til at slette mail, der er hentet.

Med IMAP slettes der ikke noget på serveren automatisk.

På ovenstående link er der også en vejledning til at bruge POP på flere enheder, så post slettes efter nogle dage.


EDIT: IMAP skal måske slås til på serveren. Det skulle det hos mig, da jeg bruger google apps til mail.


Redigeret af Brixen - 29-Juni-2011 kl. 18:08
Venlig hilsen
KB
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2011 kl. 17:51
Tusinde tak for hjælpen. Nu kører det, som det skal :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu