recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gave er fra USA, told og afgifter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGave er fra USA, told og afgifter

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af Stromgren Stromgren skrev:

Hvis det virkelig er en gave, altså ikke noget der er deklareret som gave for at snyde, skal der først betales moms + gebyr når værdien er over 340 kr. told betales først når værdien overstiger 1150 kr.

Hvordan kan en tolder se forskel på at min onkel i Kentucky af sit hjertes godhed har lyst til at forære mig et nyt kompaktkamera og på at jeg beder en kameraforhandler i Kentucky om at pakke et kamera jeg har købt i en anonym indpakning og skrive "tillykke med fødselsdagen, kære nevø"? Man kan måske tage det et skridt videre og spørge, hvordan beviser jeg at min onkel i Kentucky virkelig er min onkel i Kentucky og ikke bare "min onkel i Kentucky"?
 
Præcist ! - og derfor glem alt om gode intentioner , man kommer som udgangspunkt til at betale  . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 13:17
Hej
 
Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad reglerne/loven siger.
 
Men jeg og min familie har gennem flere år modtaget gaver fra såvel USA som Canada og har aldrig oplevet at skulle betale noget som helst (told eller pestDK).
 
Der har typisk været tale om børnetøj, slik, legetøj og lignende. Aldrig ting som elektronik eller andre dyre ting.
 
Nogen gange har pakkerne været åbnet og er blevet forseglet igen, så de har altså været kontrolleret i nogen tilfælde.
 
Bare min oplevelse.
 
Soko
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 13:24
 
 Jeg har også haft modtaget pakker fra USA uden der har været kontrol af dem, de har indeholdt Modeltog, så altså ikke billige varer, de fleste har dog været kontrolleret og betalt for.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Stromgren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2010
Sted: Valby København
Status: Offline
Point: 275
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2011 kl. 13:41
det er jo op til toldbehandlerens vurdering. og med lige præcis et kamera som du kommer med som eks. så er værdien jo nok over 340 som er max gave værdi, og jeg har rimelig meget tjek på det her for sidder og laver det til hverdag
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag
Til top
Jens Thomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2011 kl. 09:49
Mig bekendt så kigger de først og fremmest på afsenderadressen. Hvis afsenderen er et firma, så kan man som udgangspunkt godt opgive at få pakken igennem som gave. Ved tjek så kigger de efter, om der f.eks. gemmer sig en faktura i pakken, selvom den har privat afsenderadresse.

Kort sagt, det der med at bede et firma om at skrive "gave" på pakken hjælper som regel ikke. Tolderne er altså ikke dumme.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu