recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opsætning af TVIX 6500 & Synologi NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpsætning af TVIX 6500 & Synologi NAS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Emne: Opsætning af TVIX 6500 & Synologi NAS
    Sendt: 05-Juli-2011 kl. 00:13
Hej
 
Jeg håber der er en af jeg der kan hjælpe mig med at sætte min Synologi DS411+ op til at jeg kan se denne fra min TVIX 6500.
 
Netværket over computeren virker fint, men jeg vil godt kunne bruge NAS'en direkte fra TVIX'en uden at computeren er tændt.
 
Jeg ved det må være noget med at lave en FTS opsætning med lock-in m.m., men jeg syntes jeg har prøvet alt, men har tilgengæld ikke styr på ret meget hvad angår netværk.
 
Hvis jeg bruger Nas'en IP (192.168.0.101), ping'er den fint, med der er ikke hul igennem (fra TVIX'en).
 
Jeg har prøvet at google problemet, men endnu ikke faldet over en forklaring der virkede (eller jeg forstod).
 
Mange hilsner
Søren
 
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 08:00
Har du åbnet op for enten samba eller nfs i din nas?

Har du været inde og søger efter netværks drev i din tvix??
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 08:01
Samt du skal huske at sætte folder protection op på din nas, så du giver enten nfs eller samba rettigheder til at kunne læse fra de foldere du har dine film mv til at ligge i. 
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2011 kl. 17:59
Hej ozzy
som sagt, virker netværket imellem Computer, NAS & TviX perfekt. Ingen problem. Men nu vil jeg gerne have fat i NAS'en direkte fra TVIX'en. Så jeg slipper for at tænde computeren.
 
Når man første gang laver netværks mappe på computoren, bruger man TVIX'ens lock-in code. tvixhd1
pasword. tvixhd1. Og det er dette jeg også skal gøre på Synologien, men kan ikke finde - HVOR.
For jeg er sikker på, når dette er lavet, vil TVIX'en hoppe på med det samme når man kobler den til rigtige IP.
 
Søren
 
 
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu