recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 netværk, til samme maskine?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 netværk, til samme maskine?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 10:35
Du har en firewall på begge lan som du benytter, altså du har et ben i vært netværk, hvis du så vil have port 80 trafik ud på den lan 1 skal det selvfølgelig stå åben, og på lan 2 skal du blokere for det.

Gateway adressen må ikke hedde det samme. så det ene netværk skal helt hedder 192.168.0.x og det andet 192.168.1.x.

I firewall, kan du se regler for de forskeldige programmer, der er også en "overordenet" men den er jeg ikke intresseret i, du skal ind og lave en regle på hvert netkort for præsis det du ønsker du skal benytte hvilket netkort


Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2011 kl. 20:47
Hejsa
 
Det ser ud til at det nu er lykkedes mig at få vlans til at funke mht. IPTV og LAN via samme netværk.
 
I modsætning til sidst jeg prøvede, har jeg nu ladet IPTV køre på standard vlan'et (1) - jeg kunne ikke få det til at køre, hvis det blev flyttet væk herfra.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
spacejam Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spacejam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2012 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Hejsa
 
Det ser ud til at det nu er lykkedes mig at få vlans til at funke mht. IPTV og LAN via samme netværk.
 
I modsætning til sidst jeg prøvede, har jeg nu ladet IPTV køre på standard vlan'et (1) - jeg kunne ikke få det til at køre, hvis det blev flyttet væk herfra.
Hej
 
Må jeg spørge hvordan du har fået det til at køre
jeg roder rundt i denne løsning med IPTV og Internet på samme netkort.
 
mit setup se sådan ud.. når jeg skal på internettet
Fiberboks   ---------------------WAN--ASUS Router------> PC 192.168.1.100
                  --------------------- IPTV ------------
 
mit setup se sådan ud.. når jeg skal på IPTV
Fiberboks   --------------------- WAN--ASUS Router
                  --------------------- IPTV ----------------> PC 10.18.26.132 adr. kommer direkte fra fiberboks
 
Jeg kunne godt tænke med følgende løsning
 
mit setup se sådan ud.. så jeg ikke skal skifte imellem 2 netkabler hver gang jeg skal på internet eller se IPTV på min mediecenter
 
Fiberboks   -------------------WAN--ASUS Router-->PC 192.168.1.100 adr. fra min Router
                  ------------------- IPTV ------------------>PC 10.18.26.132 adr. kommer direkte fra fiberboks
 
Mvh JAn
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu