recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hørebøffer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethørebøffer

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2009
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af skyeagle skyeagle skrev:


Sionic  jeg prøvede dog også AH-A100 som virkelig er lækre også , men synes faktisk at AH-D2000 lød bedre , skulle jeg have mine bøffer med på farten valgte jeg dog AH-A100 , men da jeg kun skal bruge dem i hjemmet valgte jeg AH-D2000.


Det er jo det gode ved selv at ta' ud og lytte. Smag og behag -Altså med ørerne!
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 22:59
jeg har en pre out så måske den skal der i ???    men Argon skriver godt nok dette her
 
" Should a connection exist called "pre out" use of this is not recommended for the headphone amplifie, The pre out is a variable output, and volume headphone volume will be influenced"     hmmm hvad dælen gør jeg.


Redigeret af skyeagle - 20-Juli-2011 kl. 23:23
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2011 kl. 23:10
Sionic de er bestemt fede og ikke dårlige skal lige siges, hvis jeg skulle bruge dem i Tog/bus havde jeg købt sådan et par ( er jo dyre)   men mit behov har det fint med AH-D2000 som jeg også synes lyder bedre Wink
 
Henrik B.   jeg har sat den i pre out nu, men det er præcis det samme , underligt fordi havde regnet med jeg kunne bruge den Argon ligemeget hvilken kilde jeg valgte på 4311.


Redigeret af skyeagle - 20-Juli-2011 kl. 23:17
Til top
intentus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2011
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2011 kl. 21:34
@skyeagle

Tillykke med D2000! Det var mine første, mere lukrative hovedbøffer, så jeg har ikke andet at sammenligne med af tilsvarende klasse (men afventer at modtage Beyerdynamic T70 i denne uge). Jeg har haft stor fornøjelse af dem i godt 10 mdr. Gik fra Pioneer SE-M290 + SE-M390, der begge var af ret skrøbelig plastickvalitet, men synes de leverede et godt lydbillede med dyb bass til langt mindre pris.

Men kvalitetsniveauet op til D2000 var virkelig markant og vel usammenligneligt Smile

Det skal siges, at jeg i starten ikke brugte forstærker til D2000 (med deres impedans på 25 ohm skulle det heller ikke være et must). Min primære brug var med Dolby Headphone-modtageren Pioneer SE-DIR2000C (udgået). Den leverede dog ikke nok power til alt lydmateriale, og jeg fik også lyst til at prøve D2000 med HD-lyd som TrueHD og DTS-HD via DH (til film). Det kunne åbenbart pt. kun lade sig gøre gennem visse A/V-receivere, men føj (!) hvor det virkede umuligt at finde noget med DH-understøttelse til under 5 tusind. Jeg tog chancen med (den nu åbenbart udgåede) Harmon/kardon AVR260 på tilbud (butikkens sidste eksemplar).

I starten helt forrygende lyd via receiver. Jeg har pt. kun brugt D2000 til Fellowship Of The Ring i DTS-HD 6.1 på Blu-ray. Det var en verden til forskel fra at have brugt dem til lyd via optisk kabel. D2000 fik helt nyt liv og bassen nåede nye dybder (så de dirrede/vibrerede!). Men jeg oplevede vist en snert af bøffernes begrænsninger, specifikt noget skingerhed i høje toner/frekvenser. Jeg så de samme scener - hvor skingerheden optrådte - flere gange, men skulle skrue så meget ned for lyden, at lydbilledet simpelthen blev for fladt til andre scener (gav også et ærgerligt dyk i bassen). Det kan være, at de bare ikke egner sig til HD-lyd (og måske afhængigt af kildematerialet, mangler også lige at prøve dem til TrueHD)?

Det er slet ikke sådan, at jeg har ditchet D2000 nu,  men indgik en jagt på at finde et alternativ, specifikt til brug med forstærker. Jeg er også træt af D2000's ørepuder, der kan give svedige ører (!) Det blev så de nyligt lancerede Beyerdynamic T70 (250 ohm), som jeg kun har læst godt om, indtil videre:

http://www.head-fi.org/forum/thread/559295/first-impressions-of-the-new-beyerdynamic-t70p

http://europe.beyerdynamic.com/shop/hah/headphones-and-headsets/at-home/music-pleasure/t-70-2819.html

Nogen vil måske kalde det for "farligt" at give så meget for hørebøffer uden at have prøvet dem først, men nu er købet altså gjort. Og lyder nu heller ikke til at være et "impulskøb" Smile

D2000 sælges, hvis jeg vælger at foretrække T70...og den anden vej rundt (ellers skal T70 returneres til den tyske forhandler Shocked).

intentus


Redigeret af intentus - 01-August-2011 kl. 21:38
Til top
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 22:14
Tak intentus.
 
og sorry det sene svar, men har haft meget travlt på job osv.
 
D2000 er også mine første lukrative hovedbøffer, altså i den prisklasse, men også de bedste jeg har haft.
 
Ang. dine begrænsninger med D2000 og film , så har jeg ikke selv testet med film , jeg bruger mine kun til musik.
 
Du skriver de giver svedige ører, og ja det gør de meget , det er så en dårlig ting ved dem synes jeg , eller er de for mig perfekte indtil videre.
 
lad mig hører om dine erfaringer med dine nye  Beyerdynamic T70 , ville være godt og man kan altid blive klogere. 
 
ihvert fald mange tak for dit lange indlæg.
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
intentus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2011
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2011 kl. 01:10
No prob :) Jeg har netop oprettet et endnu længere emne om T70 Shocked

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100194&PID=1017616

Håber nu ikke du fortryder købet af D2000! Men hvis du er virkelig irriteret over svedige ører med D2000 og benytter fortrydelsesretten, så vil jeg klart anbefale T70 (men jo noget dyrere). De modvirker sommerklam lytning pga. mikro-velour i ørepuderne. Smile

intentus


Redigeret af intentus - 08-August-2011 kl. 01:10
Til top
Marraffay Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 10:56
Hej alle,

Jeg er også på udkig efter kvali hørebøffer primært til musik, og hælder pt også mest til D2000. Dog er er jeg nysgerrig om hvorvidt skridtet fra D2000 til D5000 er pengene værd? De er trods alt dobbelt så dyre!
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 11:18
Tag ned i Hifi Klubben og hør dem, så kan du selv vurdere det.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Tag ned i Hifi Klubben og hør dem, så kan du selv vurdere det.
 
Ja, og sammenlign dem for pokker da også med andre mærker/modeller!
 
M.v.h.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Tag ned i Hifi Klubben og hør dem, så kan du selv vurdere det.
 
Ja, og sammenlign dem for pokker da også med andre mærker/modeller!
 
M.v.h.

Helt enig, et smut forbi TapeConnection og 4Sound kan kun anbefales, der er mange andre men gider næsten ikke til at liste alle.
Til top
intentus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2011
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Marraffay Marraffay skrev:

Hej alle,

Jeg er også på udkig efter kvali hørebøffer primært til musik, og hælder pt også mest til D2000. Dog er er jeg nysgerrig om hvorvidt skridtet fra D2000 til D5000 er pengene værd? De er trods alt dobbelt så dyre!

Jeg overvejer at sælge mine godt et år gamle D2000 efter køb af T70. Der er kun én ting, der måske gør at jeg beholder D2000. De fungerer nemlig bedre med min bærbare. Jeg oplever en irriterende støj på det ene øre med T70, når de sættes i den. Der er ikke skyggen af denne støj med D2000. Måske fordi stikhovedet er anderledes (og langt bedre kvalitet på D2000)?!

Men D2000 sælges helt sikkert, hvis jeg kan finde en løsning med T70, så støjen forsvinder ved brug med min bærbare.

intentus


Redigeret af intentus - 21-September-2011 kl. 15:32
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2011 kl. 18:38
Jeg bruger en kombination af Superlux 681 og Zero DAC. Det har stået mig i 592 alt i alt (Zero'en er købt brugt). De lyder godt i forvejen, men sammen med Zero'en lyder de rigtig godt og åbner virkelig op.
Nogen der ved hvordan f.eks. D2000 eller T70 lyder i forhold til Superlux 681?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu