recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zappiti udfordringer / alternativer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZappiti udfordringer / alternativer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Emne: Zappiti udfordringer / alternativer
    Sendt: 25-Juli-2011 kl. 10:12
Hej,

Jeg har nu kørt med Zappiti til min Dune HD Max i en periode og er egentlig overordnet tilfreds. Jeg har dog oplevet et par småting, som jeg meget gerne vil finde en løsning på.

Er der en workaround, så Zappiti kan indeksere image filer (.iso etc.). I øjeblikket ripper jeg det meste til .mkv, men jeg synes ikke det er en helt holdbar løsning. Serier kan jeg forstå, da der oftest er mere end et afsnit per skive. I nogle tilfælde vil jeg også helt have en 1:1 kopi for at undgå kvalitetstab.

Indeksering af indhold som som Zappiti ikke kan finde. Det virker fint i forhold til film, hvor man vælger default og så selv vælger et navn og lægger billeder ind. Problemet opstår, når man har eksempelvis en tvserie/dokumentar som ikke kan findes. Her virker "default" funktionen desværre ikke. Jeg har en del specielle programmer grundet min filminterresse, så det er ikke altid muligt at lave et opslag.

Programmet er ekstremt langsomt om at starte efter jeg er begyndt at hælde mere og mere indhold i databasen. Mine lokale konfigurationsfiler ligger på en ret hurtig SSD, og der burde alt andet lige ikke være hardware problemer på mit system. Mit system indeholder ca. 4000 filer (blandede film og serieafsnit). Export er også begyndt at tage evigheder, men som jeg lige kan se det henter systemet også et utal af små grafikfiler som eksporteres - sidstenævnte kan jeg leve med, men hvis der findes en workaround kunne det være rigtig rart :)  Mit netværk af kablet hele vejen rundt og samlet i en 1Gbit switch.

De filer boksen benytter sig af (den eksporterede udgave) ligger på min NAS. Jeg oplever lidt ventetid, når en ny moviewall skal vises. Er der nogen som har oplevet performanceforbedring ved at benytte en intern disk direkte på Dune?

Kategorisering af indhold. Jeg synes kategorifunktionen fungerer ret godt, men den er trods alt meget simpel. Jeg tror ikke opgaven kan løses direkte i Zappiti, men jeg ville gerne kunne søge direkte på instruktør, skuespillere osv. Er der nogle der er bekendte med et alternativ, som kan lagre disse informationer, så de også benyttes direkte i søgeinterfacet.

Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2011 kl. 17:53
Du kunne prøve Yadis 2.1 den kan indeksere efter instruktører, skuespillere etc. men har så andre mangler. Den kan bl. a. ikke lave grupper så man kan ikke lægge de tre ringenes herre film ind i en gruppe, men du har muligheden for at søge.

Muligheden for at søge via et flash interface på zappiti skulle dog være lige om hjørnet
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Den kan bl. a. ikke lave grupper så man kan ikke lægge de tre ringenes herre film ind i en gruppe, men du har muligheden for at søge.
Det kan man vist heller ikke i Zappiti (ikke jeg har opdaget i hvert fald).
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 15:35
Så er det fordi du ikke har opdaget det , for det kan man. Man går ind på show all og højrekligger på den film man ønsker lavet som en gruppe eller editeret.

Redigeret af jespermart - 26-Juli-2011 kl. 15:36
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2010
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 07:06
Har du kigget på MyMovies http://www.mymovies.dk/how-to/written-documentation.aspx?Page=My%20Movies%20for%20HDI%20Dune

Jeg har ikke prøvet Zappiti, da jeg syntes det ser lidt unødvendigt kompliceret ud. Hvis jeg har forstået det korrekt laver man en komplet export hver gang, og det virker helt skævt.
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af FPP FPP skrev:

Har du kigget på MyMovies http://www.mymovies.dk/how-to/written-documentation.aspx?Page=My%20Movies%20for%20HDI%20Dune

Jeg har ikke prøvet Zappiti, da jeg syntes det ser lidt unødvendigt kompliceret ud. Hvis jeg har forstået det korrekt laver man en komplet export hver gang, og det virker helt skævt.

Tak for svar :)  

Det er lige præcist hvad den gør. Selve systemet er ikke super kompliceret, men der er ulemper.

Jeg prøver at tage et kig på MyMovies, det er jo altid sjovt at se på alternativer. Er det noget du selv har prøvet? Jeg kan ikke umiddelbart se hvordan "serier" ser ud baseret på de screenshot der er. Har du eventuelt kommentarer til hvordan den del fungerer?

I går prøvede jeg at installere Yadis 2.1 og selve konfigurationsdelen virker en hel del bedre end Zappiti. Dog har jeg en udfordring med serier, som den ikke umiddelbart kan finde data på. Filmene hiver den automatisk det default filmnavn ind og man kan så efterfølgende lave en manuel søgning, hvilket virker rigtigt godt. Det ser dog ikke ud til at virke på serier, da alle knapper/valg slet ikke kan benyttes ved en serie, som systemet ikke kan finde info på. 


Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2011 kl. 08:35
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

Så er det fordi du ikke har opdaget det , for det kan man. Man går ind på show all og højrekligger på den film man ønsker lavet som en gruppe eller editeret.

Jeps, takker. Det ser jo ud til at virke fint.
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu