recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Getmore og garanti
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGetmore og garanti

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2008 kl. 23:54

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af lars lars skrev:

Desværre så er trustpilot ikke bedre, for de vil ikke afsløre snydet da det ødelægger deres egen forretning. De vil godt nok hævde at det ikke er snyd - men det kan enhver med almindelig sund fornuft jo sige sig selv at det er.

Nu har jeg da informeret

Jeg har såmen haft en email kommunikation med trustpilot om dette. Det er derfor at jeg ved, at de ikke kan/vil gøre noget ved problemet.

De har lukket øjnene for længst - og dækker det ind under at alle deres rapporter er troværdige.

Men som det fremvises her, så er det ikke troværdigt. Men det vil de ikke høre på, og længere er den jo så ikke. Så er trustpilot bare heller ikke troværdige.

/Lars

Redigeret af Lars - 30-Juli-2008 kl. 23:55
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 00:00
yep korrekt... Lad os håbe at når vi er flere der taler negativt, så påvirkes de også af det...

Måske er det bare endnu en EB anmeldelse, hvor trustpilot trækkes ind i det omkring deres utroværdige rapporterings system.. For det er hvad EB helt sikkert kan finde ud af...
Og især at getmore misbruger dem totalt..

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 00:03

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

yep korrekt... Lad os håbe at når vi er flere der taler negativt, så påvirkes de også af det...

Med 10.000 falske positive ... der påvirkes de ikke at de negative. Det har de sørget for.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 00:05

Oprindeligt skrevet af kylle_one kylle_one skrev:

Jeg forstår din bekymring omkring getmore.dk, og jeg lover dig at vi monitorerer samtlige af deres bedømmelser nøje, ligesom alle andre bedømmelser på sitet. Vi dog ekstra opmærksomme på getmore pga. deres fortid.

Ja, men som allerede nævnt:  Getmore er den kloge, Trustpilot er den "dumme".

Det er simpelthen fysisk umuligt at Getmore kan have den rating de har, aligevel så tror trustpilot blindt på eget system.

Der er ikke andet at sige - end at så tror jeg ikke på trustpilot. For det de præsenterer for Getmore er et falsum.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 00:14
Rating stammer egentlig fra edbpriser.dk og ikke vurderinger modtaget på trustpilot.dk . på trustpilot har de kun et par hundred...

Så jeg tror nærmere det er edbprisers "e-opinion" system som skal ses igennem for fejl.. det er helt klart muligt at spamme den "bedøm" funktion på deres side, så det er her selve problemet ligger, og hvor getmore har fundet "hullet".

Nu mere man checker, nu mere ser det ud til at kun være getmore alene som står bag de falske anmeldelser..
Og så lige det, at trustpilot har valgt at samarbejde med edbpriser og bedømme dem for vurderingerne her.

Tror vist at tråden er blev hijacket!... nå, sorry for det...
Håber du får en ny hdd eller vinder sagen i 2010!
Til top
kylle_one Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Maj-2008
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 00:30
Hvis man kigger på getmores bedømmelser på trustpilot så danner der sig et mønster:
Gælder for de seneste bedømmelser hvor der er givet 5 stjerner:
Personen som har bedømt har ikke oplyst noget om sig selv og bedømmelsen er lavet samme dag som personen er blevet registreret bruger. Hvis personen har flere anmeldelser, så er der stor sandsynlighed for at postdanmark er den anden bedømte virksomhed. Hvis der er 3 bedømmelser så er der stor sandsynlighed for at den tredje virksomhed er en anden it-butik, som får en dårlig anmeldelse.

Er der andre som kan få øje noget?

Redigeret af kylle_one - 31-Juli-2008 kl. 00:31
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af Jacob P Jacob P skrev:

Og hvis de endelig vil stille krav er det ikke nok det står på hjemmesiden når de giver en beskrivelse i mail må man regne med der er godt nok.

Lige for en ordens skyld:
Kravet om antistatisk pose står i mailen, eller i hvert fald i den mail, som jeg modtog d. 21/7 på en tilsvarende reklamation:
Alle produkter, der modtages fra Getmore A/S indpakket i antistatisk materiale, skal ifald de returneres være indpakket i tilsvarende antistatisk materiale. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i bortfald af dine rettigheder.

Men det er naturligvis stadig Getmore, der har bevisbyrden for, at den manglende antistatiske pose har beskadiget harddisken.

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Juli-2007
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 08:32

Problemet er lidt at det kan de skrive nok så mange gange i deres mail, det er faktisk (hvis reklamationen er berettiget) deres omkostning.

Dvs forbrugeren skal lægge ud. Det er altså de færreste mennesker der har eller lige ved hvor man får en antistatisk pose, med mindre man selv har noget med hardware at gøre - derfor burde det skrive, har du ikke en sådan kan du henvende dig hos os og vi kan sende dig en MEN det gør de ikke for det sparer jo på omkostningerne samt ca 70 % af kunderne ikke aner at den slags specielle foranstaltninger skal forhandleren hjælpe dem med i denne forbindelse.

Lidt off topic er jeg IGEN nød til at pointere at vi forbrugere sår som vi høster. Getmore og lignende forhandlere ville ikke holde 2 måneder hvis folk nu brugte deres sunde fornuft når de handlede. Når noget ser ud til at være for billigt set i forhold til andre der forhandler samme varer eller type varer, så er det faktisk også MEGET tit.

Så undgå at køb de steder de dumper priserne for at ligge øverst på edbpriser, pricerunner og hvad de andre prissider nu hedder - selvom det er billigt, det er os selv der er med til at fremelske dårlig service og manglende respekt og information i henhold til købeloven ved at blive ved med at sige hey ja tak til billige ting uanset hvad konsekvenserne er, uanset hvor meget vi brokker os, kan det jo desværre betale sig kan man se i de gentagne tilfælde ala Getmore.

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 12:31
Det eneste som stod angående at de ville betale fragten var dette her:

Returfragtbrev:
Ved returnering af en vare iht. reklamationsretten, tilbyder vi at fremsende et returfragtbrev til dækning af forsendelsen.

Du skal derfor specifikt bede os sende et returfragtbrev til dig, hvis du vil have at vi skal dække returforsendelsen af din reklamationsvare.

Der stod intet om at de ville sende en kasse/indpakning.
Mht hvad der står på deres hjemmeside, så læste jeg ikke det, idet jeg får en monster lang mail med en masse betingelser, og de deri ikke henviser til deres hjemmeside. Så kan jeg jo kun gå ud fra at det er nok...

Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 13:00

Det er tilsyneladende ikke første gang at Getmore har fiflet med deres bedømmelser, hvis altså det er tilfældet denne gang.

Her er en artikkel hvori Getmores direktør indrømmer at have "Testet" sikkerheden hos Trustpilot ved at give sig selv en rigtig god bedømmelse.

Jeg skal ikke nyde noget af at handle hos dem .

Om de har snydt denne gang skal jeg ikke kunne sige, men bare det at de har gjort det før er nok for mig.

Redigeret af Christian H - 31-Juli-2008 kl. 13:02
Til top
jonasf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2008
Point: 80
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 16:54
getmore sender direkte links til alle kunder når varen er sendt til trustpilot det har jeg ikke oplevet med andre it butikker så de vil da få mange flere ratings en de andre.

prøv at gå ind på harddisk producenternes rma sider de yder heller ikke garenti hvis de ikke sendes i antistatisk pose.

Må man spørge hvilket mærke der er tale om her?

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2008 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Problemet er lidt at det kan de skrive nok så mange gange i deres mail, det er faktisk (hvis reklamationen er berettiget) deres omkostning.

Dvs forbrugeren skal lægge ud. Det er altså de færreste mennesker der har eller lige ved hvor man får en antistatisk pose, med mindre man selv har noget med hardware at gøre

Det argument kan du bruge, hvis du efter at have modtaget mailen vil overbevise Getmore om, at de skal sende dig en antistatisk pose, før du kan returnere varen til dem.

Du kan ikke bruge det som argument for at have returneret varen uden pose i strid med deres anvisninger. Her skal i stedet andre argumenter til, f.eks. at de har bevisbyrden for, at den manglende antistatiske pose har ødelagt varen.

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu