|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
||
Man har ingen garanti iht. loven, kun en reklamationsret, som langt fra er det samme som garanti. Men kan kun give dig ret i, at man skal holde sig langt fra Getmore.dk. Redigeret af Sandal - 08-Oktober-2008 kl. 19:30 |
|||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||
![]() |
|||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
||
Jeg skrev til E-Handelsfonden kort tid efter jeg skrev til Kontant, selvom det er en lille sag så håber jeg den kan blive del i at vise et større problem, som Getmore angivetligt ser ud til at have. Rating på Trustpilot er også ændret, kom vist til at give dem for god kritik første gang ![]() Men siden jeg fik mailen har jeg tænkt lidt over det, det er egentligt en ret god forretning for Getmore at afvise garanti og reklamation. Det skal siges at jeg formoder kun at det følgende er hvad der vil ske, men jeg skal nok følge op på om det sker. 1. De modtager min harddisk og afviser garanti og reklamation. 2. De beholder min harddisk som de returnerer til producenten og modtager en ny. 3. De sælger den nye harddisk med 100% fortjeneste 4. De sender en regning for undersøgelse af varen til mig, angiveligt 1 time, selvom det tager 1 minut eller 2 at pakke den op og konstatere hvad de har beskrevet. Ny harddisk solgt med 100% fortjeneste = 500,- kr. 1 times undersøgelse = 400 kr. Fortjeneste for at afvise denne ene reklamation = 900,- kr. inkl. moms Hvis Getmore kan nå at afvise 10 reklamationer pr. uge til denne gennemsnitspris, så kan de tjene 9000,- kr. pr uge inkl. moms. Så kan man ansætte 1 person til at afvise reklamationer, så kan man stadig tjene penge på denne fremgangsmåde. Vupti, tyk fidus ![]() |
|||
![]() |
|||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
||
Ja, de har fået ændret de forbrugerlove til den "gode" side, da de ville op på de 24 måneder ![]() |
|||
![]() |
|||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
||
Før de 24 måneders reklamation, var det blot 12 måneders reklamation, så det kan da kun være til gavn for forbrugeren. |
|||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||
![]() |
|||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
||
hmm, var det ikke 12 måneders garanti? Til det med ordet garanti, så er det formodningsreglen i Købelovens §77a, stk. 3 jeg mener. Redigeret af Kim Jespersen - 08-Oktober-2008 kl. 19:58 |
|||
![]() |
|||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
||
Nej, det var bare en reklamationsret som vi kender den idag. Se §§ 76-86: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=59197
Formodningsreglen har intet med garanti at gøre, men det desværre en udbredt misforståelse. Det er korrekt, at nogle forhandlerer opfatter reglen som garanti, men det er alene fordi de ikke gider/kan løfte bevisbyrden, men det er stadig ikke det samme som en garanti. Redigeret af Sandal - 08-Oktober-2008 kl. 20:10 |
|||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Det relevante spørgsmål er: gør Getmore kunden opmærksom på dette i forbindelse med en reklamation (en passus skjult på en webside somewhere er ikke nok, efter min mening), og sender Getmore en anti-statisk pose til kunden hvis kunden ikke har en sådan pose liggende? En almindelig forbruger kan næppe forventes at vide at forsvarlig emballering af en harddisk kræver en anti-statisk pose. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
jonasf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
![]() |
||
Ja de gør opmærksom på man skal pakke ind i antistatisk pose i et rigtig mange sider langt retur dokument, man får jo produktet i antiS pose så må man jo gemme den. De fleste Harddisk producenter går længere og kræver foruden anti pose en så kaldt Shell kasse som man i mange tilfælde ikke kan købe i Europa men de kræver stadig man benytter sådan en. |
|||
![]() |
|||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
||
Det er kun ved fortrydelse - altså returnering af en vare der ikke fejler noget - at kravet om original emballage skal opfyldes. Og det endda kun, hvis man er blevet gjort opmærksom på det. Ved en defekt vare kan der ikke stilles krav om returnering i originalemballagen. Så I kan godt gå i gang med at rydde kælderen for barndfarlige kasser. Mvh. Redigeret af enand - 09-Oktober-2008 kl. 11:14 |
|||
![]() |
|||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
||
PS! Se blot her: Der ser til overflod ud til, at du har fået et langt returbetingelsersdokument. Men i det kan de formentlig ikke på - i princippet - ca. to års afstand begynde at begrænse de "rettigheder" du havde, da købet blev indgået. Mvh. |
|||
![]() |
|||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
||
Fra Getmores handelsbetingelser vedr. reklamationer: "Kunden kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post på vores adresse. Vi tilbyder at fremsende et returfragtbrev i forbindelse med returneringer vedr. reklamation. " - Det var så hovedreglen. Og videre: "Alle produkter, der modtages fra Getmore A/S indpakket i antistatisk materiale, skal ifald de returneres være indpakket i tilsvarende antistatisk materiale. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i bortfald af Deres rettigheder." Så mangler de lige at bevise, at du sendte dem en sund harddisk, som så døde af ikke at være antistatisk indpakket. De forudsætter jo, at dine rettigheder kun bortfalder, hvis skaden er forårsaget af den mangelfulde indpakning. Endnu en god grund til at holde sig fra Getmore. De har jo også denne perle anbragt flere steder: "Vi forventer at alle kunder, som drager henvendelse til Getmore A/S, udviser en almindelig god og anstændig opførsel. Vi accepterer således ikke henvendelser som er formuleret i usobre eller vulgære vendinger, eller som på anden vis kan virke stødende på vores personale. Det gælder både ved henvendelser pr. e-mail og ved telefonhenvendelser." Gad vide hvorfor den er nødvendig.... Mvh.
Mvh. |
|||
![]() |
|||
jonasf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 80 |
![]() |
||
Man skal ikke sende i org. emballage dette her handler vel om der ikke sker mere skade på produktet under fragt og uden den omtalte pose er der en meget lille risiko for statisk skade på alt elektronik post danmark dækker jo heller når der ikke er forsvarligt pakket. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |