|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||||
Baune ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() |
|||
Som jeg læser bi-amp, så er det en klar fordel hvis det fx kun er til stereo på fronterne. Bliver der ikke en stor forskel mellem fronter og center (som jo ikke kan bi-ampes)? |
||||
![]() |
||||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
|||
Nej - Det kan justeres i receiverens opsætning. |
||||
Mvh Hans
|
||||
![]() |
||||
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
|||
Det kunne jeg godt tænke mig at få uddybet. Hvad kan justeres og hvordan? |
||||
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
||||
![]() |
||||
fast2night ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2268 |
![]() |
|||
I min receiver hedder det Level Settings, og om man hæver de øvrige kanaler med 3dB eller sænker frontkanalerne med -3dB kommer ud på et. Prøv jer frem - Det er slet ikke så problematisk. |
||||
Mvh Hans
|
||||
![]() |
||||
DarkStar ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 368 |
![]() |
|||
Så er det nok også dit udstyr der er noget galt med.. ![]() |
||||
An a day...
|
||||
![]() |
||||
DarkStar ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 368 |
![]() |
|||
Du vil med stor sandsynlighed opleve en forbedring med bi-wiring, men det afhænger af nogle forskellige ting. Du skal bl.a. være sikker på at dine højttalere er ægte bi-wire og ikke bare er 'sløjfet' på bagsiden af terminalen. Det er billigere højttalere desværre ofte. Idéen er at adskille de høje og lave frekvenser, og hvis de alligevel blive mudret sammen pga. en forkert konstruktion, vil du ikke opleve nogen forskel. I stedet for et 'ægte' bi-wire kabel, kan du evt. lægge to længder singlewire dobbelt i en 'shotgun' terminering. Et umiddelbart bud kunne være f.eks. Van Den Hul's Clearwater, eller Audioquest Type 4 En ordentlig forretning låner dig gerne kabel, så gør det og vurder hvor du du oplever den bedste ydelse. Der ér forskel på kabler - også selvom der er en masse der gerne vil fortælle dig det modsatte. |
||||
An a day...
|
||||
![]() |
||||
Baune ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() |
|||
Kan man vælge at knalde bi-amp på center, altså vælge kun at gøre brug af en enkelt af de 2 ledige kanaler?
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Nej - Sammenlægning af input til de to forstærkersæt kan kun ske til frontkanalerne. |
||||
Mvh Hans
|
||||
![]() |
||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|||
NU skal man så lige tænke på, at der ikke er meget at hente i at bi-ampe på de fleste "mindre" modeller. Det er simpelthen fordi det hele er forbundet med hinanden inden i recieveren, bl.a. samme strømforsyning. Så det er ikke bi-amp i klassisk forstand, men en pseudo, om det virker må ørene bestemme...
![]() Jeg troede iøvrigt heller ikke man kunne høre forskel på kabler, men jeg kan altså også godt har jeg erfaret. Dog skal det siges det ikke laver lyden HELT om, så vi er nede på mikro niveau. Men der kan høres forskel... Sjovt nok var det billigekabel faktisk bedre i mine øre end det dyre jeg testede (RCA kabler)... ![]() |
||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||||
![]() |
||||
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
![]() |
|||
Er det ikke det auto setup klare? |
||||
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
||||
![]() |
||||
uffidon ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2007 Status: Offline Point: 347 |
![]() |
|||
Jeg har nyeste model iPod Classic med Shure E500PTH, skulle det ikke vaere ok til at teste om man kan høre forskel? Jeg er nok døv ![]() |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |