Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
DarkStar
Super bruger
Oprettet: 06-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 368
|
Sendt: 23-Maj-2008 kl. 12:21 |
-C5- skrev:
[QUOTE=DarkStar] I stedet for et 'ægte' bi-wire kabel,
kan du evt. lægge to længder singlewire dobbelt i en 'shotgun' terminering.
QUOTE]
Jeg bruger to singlewire til at bi-ampe med.
Et 'ægte' bi-wire kabel er ikke bedre end to single wire kabler, tvært imod.
Det er bare mere parktisk. |
Enig.
|
An a day...
|
 |
DarkStar
Super bruger
|
Sendt: 23-Maj-2008 kl. 12:25 |
Baune skrev:
DarkStar skrev:
Du skal bl.a. være sikker på at
dine højttalere er ægte bi-wire og ikke bare er 'sløjfet' på bagsiden af
terminalen. Det er billigere højttalere desværre ofte.<span style="color:
rgb(0, 102, 255);">Ved du om B&W S3 serie er det?</span>
I stedet for et 'ægte' bi-wire kabel, kan du evt. lægge to længder
singlewire dobbelt i en 'shotgun' terminering.
<font style="color: rgb(0, 102, 255);" size="3">Wow fedt udtryk...hmm hvad betyder
shotgun i dette tilfælde?
|
|
Jeg kender ikke umiddelbart så meget til den højttaler, at jeg ved hvordan den er
konstrueret.
Shotgun betyder at du lægger to længder singlewire kabel parrallelt med hinanden. I
forstærkerenden samler du de to røde ledere til én og det samme for de sorte ledere.
I den anden ende har du så 2 røde og to sorte ledere seperat, til dine bi-wire
højttalere.
|
An a day...
|
 |
DarkStar
Super bruger
|
Sendt: 23-Maj-2008 kl. 12:29 |
|
An a day...
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
|
Sendt: 23-Maj-2008 kl. 13:14 |
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Baune
Bruger
Oprettet: 23-Juni-2007
Point: 232
|
Sendt: 23-Maj-2008 kl. 15:59 |
Sådan Johan.
1 mtr. Supra Rondo bi-wire til centeren + lidt fedten med eq indstillingerne gjorde forskellen. Noget mere klar stemmegengivelse end med mine 20,-/mtr kopper kabler. Fedest.
Så er spørgsmålet, som jeg vil lade svæve i det uvisse, om det er bi-wire eller ganske simpelt kablets konstruktion der har gjort forskellen. Kablet findes jo også som singlewire, men det gider jeg sgu ikke betale for, bare for testens skyld.
Anywayz så var jeg lige ved at gå i selvsving da jeg skulle montere bi-wire. Der er fandme ikke meget plads at pølse de ledninger på forstærkeren. Men det er en ganske anden historie.
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 23-Maj-2008 kl. 16:06 |
Baune skrev:
Sådan Johan.
1 mtr. Supra Rondo bi-wire til centeren + lidt fedten med eq indstillingerne gjorde forskellen. Noget mere klar stemmegengivelse end med mine 20,-/mtr kopper kabler. Fedest.
Så er spørgsmålet, som jeg vil lade svæve i det uvisse, om det er bi-wire eller ganske simpelt kablets konstruktion der har gjort forskellen. Kablet findes jo også som singlewire, men det gider jeg sgu ikke betale for, bare for testens skyld.
Anywayz så var jeg lige ved at gå i selvsving da jeg skulle montere bi-wire. Der er fandme ikke meget plads at pølse de ledninger på forstærkeren. Men det er en ganske anden historie.
| Super Baune, Godt det lykkedes for dig...  Det er jo ikke til at vide hvad der gjorde forskellen, og det er vel også lidt ligegyldigt nu, så længe du er glad for det!
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
Baune
Bruger
Oprettet: 23-Juni-2007
Point: 232
|
Sendt: 23-Maj-2008 kl. 16:13 |
|
 |
-C5-
Guld medlem
Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
|
Sendt: 24-Maj-2008 kl. 08:48 |
Bør man bruge samme slags ledninger til fronterne og center?
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
 |
MortenKBH
Guld medlem
Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
|
Sendt: 24-Maj-2008 kl. 09:46 |
Tror jeg må prøve at bi-amp. hjemme hos mig - hvis det altså gir mere "hug" i bunden - kunne jo være sjovt om man kan høre forskel.
Hvordan ville I forresten tilslutte receiver -> HT m. tri-wiring. ???
Det behøver ikke være noget fancy /dyr metode hi hi
Redigeret af MortenKBH - 24-Maj-2008 kl. 11:04
|
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53
NAD 356 BEE med indbygget DAC
Sonos Connect
B&W DM685
|
 |
MortenKBH
Guld medlem
Oprettet: 06-December-2006
Point: 751
|
Sendt: 24-Maj-2008 kl. 11:06 |
Nå nu fik jeg læst lidt i udlandske foraer - det lader til at de "fleste" ejere af onkyo ikke oplever en forskel fra alm. tilslutning til BI-amp.
Flere foreslår man bruger en effekt-forstærker - det skulle virke.
|
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53
NAD 356 BEE med indbygget DAC
Sonos Connect
B&W DM685
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 24-Maj-2008 kl. 15:44 |
-C5- skrev:
Bør man bruge samme slags ledninger til fronterne og center? | Ja, i teorien bør man vel. Lige som man bør benytte de samme højtalere hele vejen rundt... Men det ser ud til at det lykkedes mange at tweake deres setup ved at benytte forskellige kabler...
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |
Asklepios
Guld medlem
|
Sendt: 24-Maj-2008 kl. 15:46 |
MortenKBH skrev:
Nå nu fik jeg læst lidt i udlandske foraer - det lader til at de "fleste" ejere af onkyo ikke oplever en forskel fra alm. tilslutning til BI-amp.
Flere foreslår man bruger en effekt-forstærker - det skulle virke. | Yes sir...  Og det er simpelthen fordi det er en pseudo bi-amp man laver i en intgr. forstærker som Onkyo, Denon mv. Der er hver kanal ikke delt op som en ægte monoblok ville have været, og dermed giver det ikke samme punch og hug at bi-ampe. Tilgengæld hører jeg mange sige, at man skal bi-wire når man kan komme til det!!  Med venlig hilsen
|
De bedste hilsner Simon
Atlas Cables
|
 |