recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gigabit internet? Erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gigabit internet? Erfaringer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiggumdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gigabit internet? Erfaringer?
    Sendt: 29-Juli-2015 kl. 11:06
Hej alle sammen,

Har pt. Yousee internet via kabel 100/20, men i mit splinternye rækkehus er der installeret fiber og det kunne jo være sjovt at afprøve hvor hurtigt det rent faktisk er.

Er der nogle herinde der har fiber via Gigabit.dk? Hvad er jeres erfaringer med oppetid, latency osv.?

Håber på lidt feedback da jeg godt kunne fristes til at købe deres 1000/1000mbit forbindelse til 349,-. Smile
Apple & Sonos entusiast
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2015 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:

Hej alle sammen,

Har pt. Yousee internet via kabel 100/20, men i mit splinternye rækkehus er der installeret fiber og det kunne jo være sjovt at afprøve hvor hurtigt det rent faktisk er.

Er der nogle herinde der har fiber via Gigabit.dk? Hvad er jeres erfaringer med oppetid, latency osv.?

Håber på lidt feedback da jeg godt kunne fristes til at købe deres 1000/1000mbit forbindelse til 349,-. Smile
Jeg har selv en 100/100 fra Fibia som effektivt ligger på 112/112Mbit med en latency på 4, jeg har ikke haft forbindelsen så længe, men jeg har nu ikke haft nogle problemer andet end med deres box og dennes nat/ routing håndtering som jeg har fået lukket, ned så jeg selv styre nat/routning i min egen router.

Men sig mig, er det bare nice to have? eller hvad vil du bruge en 1000/1000 til?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Munchen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munchen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2015 kl. 23:12
Hej Wiggumdk,

Jeg havde også tænkt mig at springe på Gigabit's 1Gbps forbindelse. Min største udfordring er dog hvordan jeg skal fixe TV .. :)
Husk også at oven i de 349,- kommer der 100,- til TDC for fiberleje (hvis det er i deres område)

-Claus Munch
Til top
JanV. Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-August-2013
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JanV. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 10:18
Lige netop med Gigabit skal du ikke betale ekstra leje til TDC. Det er med i prisen.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2015 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Munchen Munchen skrev:

Min største udfordring er dog hvordan jeg skal fixe TV .. :) 



Hej.

Telia TV leverer både til dem der har internet hos Telia og til dem der har internet hos andre.

De har for nylig lavet om på deres hjemmeside. Jeg tror at det nu hedder TV på farten:

https://www.telia.dk/privat/abonnementer/tv/telia-tv/

Men jeg kender ikke bitraten, ved ikke om dem er høj nok til dem der har Gigabit internet.

Hilsen Carsten.
Til top
Munchen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munchen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af JanV. JanV. skrev:

Lige netop med Gigabit skal du ikke betale ekstra leje til TDC. Det er med i prisen.
Næh, det kan jeg da godt se nu hvor jeg læser nærmere.. :)
Det er så endnu et plus i bogen til dem.
-Claus Munch
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 14:18
Modtog også reklame  fra Gigabit igår, de kan dog desværre ikke tilbyde 1000/1000 Mbit/s i mit område endnu men kunne være rart at høre om deres produkter er stabile, kunne overveje at skifte når jeg har mulighed for at opgradere. 100/100 er ikke så interessant da jeg har 100/20 fra Yousee og snart 300/60.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu