|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
![]() Sendt: 03-August-2008 kl. 14:07 |
Hej Har en PS3 tilsluttet en flad via HDMI, og opløsningen er 1080i. Det jeg gerne vil vide er om der er en synlig forskel på en animationsfilm på DVD og en på Blu Ray (også hvis det vises i 1080p). |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
![]() |
Det kommer selvfølgelig an på kvaliteten af Blu-ray-udgivelsen, men jo, der er selvfølgelig forskel. Ligesom der er forskel på almindelige film alt efter om man ser dem på dvd eller blå.
|
|
![]() |
|
hedberg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
![]() |
Det kommer selvf. an på udgivelsen's generelle kvalitet, men prøv at få fat i et par af Pixar's releases som f.eks Biler eller Ratatouille og oplev forskellen. |
|
Med venlig hilsen,
Thomas |
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
Som hedberg skriver prøv med en af de titler! Jeg har faktisk for ikke mange uger siden prøvet at sammenligne Ratatouille SD (lånt)/ BD- (min egen) Jeg var selv en tvivler, men.. Udover at lyden er i særklasse bedre på BD, får man også langt bedre oplevelse rent billedmæssigt på BD, svært at beskrive, men meget mere dybde, bedre farvemætning. Facit: Rottefilmen skal ses på Blu Ray!! |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
Stefan V ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 700 |
![]() |
Jeg kan kun give jeg ret! Især er "rottefilmen" virkelig skarp, det er helt vildt Her er et link til screenshots af BD film. På side 1 og 2 er der nogle med Ice Age 2, det ser bare mega godt ud. Det kan godt være deres udstyr ikke er det samme som vores, men det siger da lidt om forskellen( se side 2 hvor der er sammenligning mellem SD og HD screenshot) |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Jeg har Ice Age 1 på alm dvd og Ice Age 2 på BD. Der er en verden til forskel i både billed og lyd. Jeg vil gå så langt til at sige at forskellen er som mellem vhs og dvd.
|
|
![]() |
|
fhansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1349 |
![]() |
Tja, man skal jo tage resultaterne med et gran salt, når billederne er taget med et digitalkamera, men hvis der er de forskelle som du henviser til, så er der ingen grund til at lade være med at købe ani'er på Blu Ray. Så skal jeg bare lige ha' købt noget der er størrer end 26" Tak for svarene. |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Det skal siges at DVD screenshottene viser tegn på forkert de-interlacing, så en bedre afspiller vil gøre forskellen mindre, men der er stadig _kæmpe_ forskel fra DVD til Blu-ray på den slags film - på mange måder mindst lige så meget som rigtige film, fordi der er så mange små detaljer i animationerne som man får meget mere ud af i HD. Mange har den opfattelse at tegnefilm "altid ser godt ud", det er simpelthen fordi man ikke har oplevet hvor højt overliggeren skal lægges når man gengiver de film. Det er IKKE nemt at gengive optimalt, men når det sker ser det usandsynligt godt ud. Derfor ser det stadig rimeligt godt ud, selv når det gengives dårligt. |
|
![]() |
|
Stefan V ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2008 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 700 |
![]() |
Hvad er tegnene på forkert de-interlacing? Er det fx de "kantede" figure? |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad med "ældre" film som f.eks. ID4, er der også en klar forbedring på sådanne film? Edit: Og hvad menes der med kvaliteten af en blu-ray? Findes der dårlig og god kvalitet inden for det? Redigeret af fhansen - 13-August-2008 kl. 20:40 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
![]() |
Er ID4 nu en ældre film!? Hvad kalder du så Casablanca?
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Der er tilsyneladende forskel på billedkvalitet af BDer ligesom det er kendt fra DVDer. Må jo skyldes at nogle producenter bare skal skovle penge ind og ikke er interesseret i at levere kvalitet. Men ellers er der vist ingen BDer der er dårligere end DVD. Det manglede bare, når prisen er ca den dobbelte eller mere. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |