|
Gælder Must carry-forpligtelsen stadigvæk? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Petey ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 88 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det var en anden måde, at anskue det på. Tak! Jeg ser aldrig selv tv, så jeg er absolut ikke helt med på beatet der. :)
Det er rigtigt. Men lige nu har hun mobilt bredbånd med ~25-30GB stykker til rådighed. Jeg har spurgt hende hvorfor hun ikke skifter til adsl eller kabelnet, der hvor hun bor. "Det er pga. ledningerne og at mit nuværende internet er federe da jeg kan have det med på farten." siger hun. Og så er der naturligvis også prisen. Jeg spørger så hvor mange gange hun har haft sin opladelige router med på tur i de sidste 4-5 år, hun har haft mobilt internet, og hun svarer "En gang". Så er det ligesom op ad bakke...
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4742 |
|
Hej. Hvis i har normalt bredbånd kan i måske downloade nogle Ramasjang programmer til senere visning. Her er to forskellig links til hvordan jeg gør det. Det ene er Jeppos DR.Dk Downloader 2 Og det andet er TV4ever, som er en extension til Chrome Browseren. Her er et link med en forklaring til installation: Gå ind i det øverste venstre afsnit der hedder 'Optag let fra DR med TV4ever' Tryk på 'Installer TV4ever' Og slut af med at trykke på CTRL+SHIFT+B samtidigt. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 26-September-2017 kl. 05:49 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19627 |
|
Hvad betaler hun for sit nuværende trådløse internet med ~30GB data?
Min tanke er at hun betaler mere end hvad en billig ADSL linje koster. Hun har garanteret også en mobiltelefon med data. Den kunne hun passende bruge "alle" de gange hun har brug for trådløst internet "ude i byen". Klaus |
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4742 |
|
Hej. Hvis hun har et datadelings simkort betaler hun kun 29 kr om måneden hos Tellmore eller CallMe. Min søster har det hos Telmore med 25 GB om måneden. Hilsen Carsten.
|
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1695 |
|
Min mor har et 30GB mobil abb hos CBB og så bruger hun bare telefonen som hotspot når der skal internet på laptoppen. Det koster vist 120,-. Med et lille data behov tror jeg det er det billigste man kan komme i nærheden af, men for mange vil 30GB være en spændetrøje.
|
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|
Glem snak om antenne.
Kan der ikkecses tv over nettet? Enten gennem en app eller gennem hbbtv? Hvis ikke, så er det da bare at skaffe en android box eller en chromecast, så der kan streames dr.tv |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1695 |
|
Ja, det er jo oplagt, men det kræver et internet abb unden data cap. 30GB er hurtigt brugt hvis man skal bruge det til TV. Jeg ved ikke hvad det billigste bredbånd koster nu om dage, men sikkert mindst lige så meget som den lille TVpakke, som er den man forsøger at spare væk. Telefon, bredbånd, TVpakke, Licens og streaming, kan hurtigt blive en stor post på budgettet, så jeg kan godt forstå at mange forsøger at spare noget af det væk.
|
||
![]() |
||
Petey ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2010 Status: Offline Point: 88 |
|
Næppe. Hun betaler 99 kr for sit abn., der inkluderer nogle timers taletid, hvilket jo blot er et relativt billigt standardabonnement i dag. Og billigste adsl pt. er umiddelbart Hiper til 199 kr/måned. Tiden med adsl-linjer med 5-10 mbit i download til 100-120 kr/måned er forbi. For det havde ellers været fint til hende. Anyway! Mens jeg skifter mellem dag- og nattevagter i disse dage og helt glemmer min tråd herinde pga. koks i døgnrytmen, så har hun faktisk bestilt yousee igennem antennestikket, der blev åbnet op med 1 dags varsel. Yousee vil så stadig ikke åbne op for selve tv-signalet. Men jeg har så kylet en chromecast efter hendes tv her til aften, så nu er hun og hendes datter tilfredse. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19627 |
|
YouSee vil gerne åbne op for antennesignalet - hvis hun vil betale for antennesignalet.
Klaus |
||
![]() |
||
|
Hej. Men hvor længe? En chromecast kræver internet. Jeg ved ikke hvor hun har sit intenet abonnement. Hos nogle udbydere følger forbruget kalender måneden. Hos andre er det en måneds forbrug fra en forfaldsdag. Man kan ikke se meget TV på en internet forbindelse med en 25-30 GB begrænsning om måneden. Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Yousee har åbnet for antennestikket! Hvorfor hvis ikke de vil sende TV signal igennem? Det gir da ingen mening
![]() |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8660 |
|
Hun har internet hos YouSee står der. Redigeret af lunddal - 29-September-2017 kl. 10:10 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |