|
Go' guide til opsætning af Airport extreme?? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1575 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Juni-2016 kl. 21:55 |
![]() Du skal bare følge guiden og så sikre dig at 5 GHz nettet er aktiveret (jeg kan ikke huske om guiden klarer det), så er det klaret.
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1575 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
Under Internet er mit første punkt "Opret forbindelse vha", hvor jeg har valgt DHCP (selv om jeg har fast IP). I Netværk har jeg så valgt DHCP og NAT.
|
|
mvh
|
![]() |
|
Jeg har den nyeste TimeCapsule, hvor netværksdelen er den samme som Airport Extreme.
Men da jeg har en Mac, er det forklaringen på at vi ser forskellige ting ![]() Du skal helt klart skifte fra "Del en offentlig IP adresse" til "Deling via DHCP og NAT" (eller hvad den nu hedder). Jeg kan evt. forbinde fra en Windows PC i aften og se hvad mine indstillinger er sat til, set derfra. |
|
mvh
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Det er jo heller ikke nemt, når Apple prøver at formidle noget teknisk i sit eget sprog.
Jeg har sat 100-vis af routere og firewalls op, men ville selv forsøge begge dele og se hvad som sker. Den beskrivelse som Apple har valgt at give funktionen er helt hen i skoven og forståelsen er helt mistet efter oversættelse til Dansk - måske kan almindelige mennesker lettere forstå det, men jeg kan ihvertfald ikke.
![]() |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
Sådan er min sat op. DNS er OpenDNS. Og min udbyders er også i bridge mode.
![]() ![]() ![]() |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg vil tro at "Slå protokollen til NAT-portoverførsel til" dækker over UPnP protokollen.
Jeg vil ikke anbefale at have UPnP (Universal Plug and Play) protokollen slået til på nogen routere. UPnP giver mulighed for at internt udstyr selv må åbne og lukke for porte fra ydersiden og til indersiden af netværket. Et eksempel kan være at man har opsat et kamera på netværket, som kun skal bruges internt. Men kameraet har nu selv via UPnP åbnet i routeren og nu kan folk på internettet sidde og se på kameraet. Det samme kan være tilfældet med en NAS eller andre ting på netværket som er i stand til at bruge UPnP. Måske kan en ubehagelig person nu fange dit smarttv og se på folk i din stue?
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
@Cyberguyen.
Jeg prøver at finde en engelsk vejledning, for jeg skal ikke have UPnP slået til. I den danske hjælp står der: "For at kunne dele tjenester kræver Tilbage til min Mac, at en AirPort-base eller en AirPort Time Capsule er indstillet til NAT-PMP (NAT Port Mapping Protocol), eller at en router er indstillet til UPnP (Universal Plug and Play)." Sådan ser det ud på engelsk. ![]() Redigeret af Brixen - 27-Juni-2016 kl. 17:46 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Der står en del i hjælpen, og også noget på Apples hjemmeside.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Jeg ved dog kun hvad der er med i hjælpen på en Mac og er ikke klar over om det hele er med i Windows.
|
|
mvh
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |