recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God aa/aaa-batterilader
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God aa/aaa-batterilader

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: God aa/aaa-batterilader
    Sendt: 17-December-2018 kl. 07:27
her i huset har vi to forskellige, og de er faktisk direkte ringe til at lade op, tager en evighed. I går brugte jeg over 7 timer på at lade 4 aa batterier op, og så var de ikke engqng fuldt ladet op. 
Findes der en god oplader, eller er det bare sådan markededet er?
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 09:35
Jeg er selv glad for Panasonics BQ ladere. De er også til at betale sig fra.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

her i huset har vi to forskellige, og de er faktisk direkte ringe til at lade op, tager en evighed. I går brugte jeg over 7 timer på at lade 4 aa batterier op, og så var de ikke engqng fuldt ladet op. 
Findes der en god oplader, eller er det bare sådan markededet er?

Hvad med batterierne? De kan vel også blive gamle, eller har laderne bare altid været sløve?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 19:32
Tak for forslaget om panasonic, den går jeg lige videre med.

Det er næsten nye batterier, alle sammen, og det har altid gået voldsomt langsomt. 
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 17:03
ISDT laver rigtig gode produkter. Vi bruger meget deres lade produkter i R/C verdenen.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 08:07
Findes de med en EU-sælger, synes jeg ikke lige, at mine googleskills kan finde..
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Findes de med en EU-sælger, synes jeg ikke lige, at mine googleskills kan finde..

batteribyen.dk har dem. Der har jeg selv købt, men da de hed Sanyo.


Quickopladeren er ikke på lager, men her er den med 4 eneloop batterier:


Redigeret af Brixen - 19-December-2018 kl. 10:07
Venlig hilsen
KB
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 10:45
Grundig test og anmelderse af mange opladere:

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 17:46
Jeg bruger en JapCell BC-4001: https://www.batteribyen.dk/japcell-bc-4001-lader-med-lcd-display-til-4-aa-aaa-batterier

Du kan købe den løs til 349 kr. eller inkl. 4xAA eller 4xAAA til 100 kr. ekstra.

Jeg har tidligere brugt de billige ladere, som reelt blot er timer-styrede og ikke beskytter mod overopladning eller har mulighed for at teste batteriernes tilstand. Resultatet er, at man kommer til at blande gode batterier med dårlige og/eller bliver ved med at forsøge at holde liv i dårlige batterier.

Min anbefaling er at købe en ordentlig lader én gang for alle og så få testet og ryddet ud i de batterier, man har liggende. Jeg kan også anbefale, at man kun bruger hybrid-batterier (Eneloop, "StayCharged", "Precharged" eller hvordan de ellers betegnes) af ordentlig kvalitet i stedet for de almindelige genopladelige batterier.

Det skal lige siges, at jeg ikke har nogen teknisk baggrund for at vurdere, om den nævnte oplader er af god kvalitet eller ej, men kun at jeg selv har brugt den uden problemer.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 17:54
Bare så man ikke køber sig fattig i dyre batterier.
https://petapixel.com/2018/02/16/eneloop-pro-20-batteries-ikea-ladda-5-batteries/
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 17:55
Japcell laderen ligner meget den lader fra Opus i den artikel jeg linkede til tidl.

Mht batterier, så er Ikea stedet at købe: 4 stk Eneloop for 0 kr.

Redigeret af PerW - 19-December-2018 kl. 18:00
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Japcell laderen ligner meget den lader fra Opus i den artikel jeg linkede til tidl.

Mht batterier, så er Ikea stedet at købe: 4 stk Eneloop for 0 kr.
Kan man købe Eneloop batterier i Ikea for 0 kr?
Det er sgu billigtLOL
Har aldrig set Eneloop batterier i Ikea.
Mon ikke du mener deres egne Ladda batterier til 49kr for 4 styk?
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu