recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God aa/aaa-batterilader
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God aa/aaa-batterilader

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Japcell laderen ligner meget den lader fra Opus i den artikel jeg linkede til tidl.

Mht batterier, så er Ikea stedet at købe: 4 stk Eneloop for 0 kr.
Kan man købe Eneloop batterier i Ikea for 0 kr?
Det er sgu billigtLOL
Har aldrig set Eneloop batterier i Ikea.
Mon ikke du mener deres egne Ladda batterier til 49kr for 4 styk?
Slå fejl eller tast der ikke blev trykket nok. 4 stk for 50 kr.

Ladda batterierne er Enelop batterier.


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Japcell laderen ligner meget den lader fra Opus i den artikel jeg linkede til tidl.

Mht batterier, så er Ikea stedet at købe: 4 stk Eneloop for 0 kr.

Du mener denne her?

Ja, den ligner på en prik. Bortset fra at jeg ikke mindes at der fulgte adaptere til C og D-batterier med til min. Ligegyldigt. De størrelser bruger jeg heller ikke.

Men rart nok at se, at den fik en god anmeldelse.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 19:25
Nu er jeg en ret fatsvag person. Når der står, at laderen går til 1400 mah, så vil den ikke kunne lade mine 2450 mah fuldt ud?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 19:34
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Nu er jeg en ret fatsvag person. Når der står, at laderen går til 1400 mah, så vil den ikke kunne lade mine 2450 mah fuldt ud?

Sådanne hænger det ikke sammen. Den skal bare brue ca. 2 timer for at llade dem op. Normalt vil den ade med 500 mah. (Det er sundere for batteriet)
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 19:40
fedt. undrede mig også, at den skulle være begrænset på den måde. 

Den der japcell er ret fristende..

men det samme er 

 Panasonic BQ-CC17 der får en del ros med på vejen.



Redigeret af aerik - 19-December-2018 kl. 19:41
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det var denne test jeghar set:

https://www.filterjoe.com/2017/08/19/best-aa-rechargeable-batteries-and-chargers-2018-update/

Hvor de anbefaler en Opus BT-C3100 Charger

Vær opmærksom på, at selv om denne BT-C3100 ligner min JapCell meget, så har den (BT-C3100) en indbygget blæser, som ikke er voldsomt populær.

Jeg var selv i sin tid omhyggelig med at sikre, at jeg ikke kom til at købe lige netop blæsermodellen.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 20:28
nå, japcell eller panasocic BQ-cc55 eller BQ-cc65. Hvad ville man blive mest glad for i længden. Bestiller i morgen, så jeg kan få ungernes julegaver ladet op :)

Japcell og cc65 taler godt med at være digital, cc taler godt med prisen, men det vil jo være dumt at spare småpenge, hvis man bliver mere glad for et andet produkt.



Redigeret af aerik - 19-December-2018 kl. 20:41
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det var denne test jeghar set:

https://www.filterjoe.com/2017/08/19/best-aa-rechargeable-batteries-and-chargers-2018-update/

Hvor de anbefaler en Opus BT-C3100 Charger

Vær opmærksom på, at selv om denne BT-C3100 ligner min JapCell meget, så har den (BT-C3100) en indbygget blæser, som ikke er voldsomt populær.

Jeg var selv i sin tid omhyggelig med at sikre, at jeg ikke kom til at købe lige netop blæsermodellen.


Hvad er problemet med blæseren?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af GlobulusDK GlobulusDK skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det var denne test jeghar set:

https://www.filterjoe.com/2017/08/19/best-aa-rechargeable-batteries-and-chargers-2018-update/

Hvor de anbefaler en Opus BT-C3100 Charger

Vær opmærksom på, at selv om denne BT-C3100 ligner min JapCell meget, så har den (BT-C3100) en indbygget blæser, som ikke er voldsomt populær.

Jeg var selv i sin tid omhyggelig med at sikre, at jeg ikke kom til at købe lige netop blæsermodellen.


Hvad er problemet med blæseren?

Læs de mest negative anmeldelser:
https://www.amazon.com/Opus-BT-Intelligent-Compatible-Batteries/product-reviews/B01852TBOU/ref=cm_cr_dp_d_hist_1?ie=UTF8&filterByStar=one_star&reviewerType=all_reviews#reviews-filter-bar

"After only a few uses of charging 4 new 18650 Panasonic batteries this unit began making a loud buzzing sound from the cooling fan. Apparently, the bearing is seizing up."

"Fan started making noise like the bearings were going out within the warranty period."

"There is a little fan, it is just undersized and can't keep up with the heat."

"Bought two of these for bulk cycling of 18650s, fan died on the first on within a week."

"After a few weeks of use, the fan sometimes makes a loud noise that sounds like the bearings are going bad prematurely."

Kigger man på anmeldelser med to stjerner nævnes blæseren også ganske ofte.

Min "JapCell"-model har ingen blæser men bliver alligevel ikke bekymrende varm, så den må være konstrueret anderledes. Det skal dog siges, at jeg altid oplader med 200mA og lader det tage den tid, det måtte tage, i stedet for at lade den stå med de 400mA som den vælger som standard.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 21:29
Jeg skal lige for en god ordens skyld nævne, at selv om jeg er udmærket tilfreds med min JapCell lader og jeg aldrig har haft noget at udsætte på den rent funktionelt, så føles den altså som en gang billig plastic og den oser ikke ligefrem af kvalitet når man trykker på knapperne.

Skulle jeg ud og købe en ny i dag ved jeg ikke om jeg ville vælge den samme model. Det er tre år siden jeg købte den og der er sikkert mange andre modeller at vælge mellem i dag.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 07:39
Blæseren går kun igang, når batterierne er over 40 grader.

Så hvis Japcell ikke har blæser, så måler den ikke temperaturen i batterierne. Jeg vil ikke mene at det er et godt alternativ.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu