recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God billedkvalitet = prøv 4K BD´ ere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God billedkvalitet = prøv 4K BD´ ere

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Jeg tror ikke det er så overraskende endda at der er brugt 35mm. De klip jeg har set har været slowmotion optagelser. Det tror jeg ikke man kan endnu med digital i høje opløsninger. Jeg ved ikke om det er sådan, men tænk på båndbredden. - 400fps i 4k. Det bliver helt vildt.. :-)

MVH
På siden du selv har linket til, står der at de har brugt et digitalt Phantom HD Gold kamera som kan optage Full HD og 2K i helt op til 1052fps, så mon ikke også der findes 4K 400fps kameraer derude et sted - ellers er de nok lige på trapperne Wink
Men ja, det er ret imponerende. Som de skriver giver blot få sekunders optagelse mulighed for flere minutter lange klip afspillet ved de alm. 24fps.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 15:22
Det gør der da også. Jeg fik vist ikke læst det ordentligt. Der står jo 35mm depth of field. Det er da noget ganske andet end 35mm film. 4K fylder så 4 gange så meget, men jo hvis det ikke allerede findes kommer det da sikkert lige om lidt.

MVH
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 'DLG' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 22:07
Uanset hva, så for helvede hvor er det en lækker Snowboardfilm. Så den for et par måneder siden, og savlede hele vejen igennem. :-)
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af 'DLG' 'DLG' skrev:

Uanset hva, så for helvede hvor er det en lækker Snowboardfilm. Så den for et par måneder siden, og savlede hele vejen igennem. :-)
Og det har du bare helt ret i, de gutter er bindegaleLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
pr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2012 kl. 08:28
Snowboardfilmen kan fåes hos Amazon i tyskland til en rimelig pris:

The Art of Flight hos Amazon.de
Jeg gav 123 kroner for den incl. fragt, bestilt fredag - leveret tirsdag.
Der er danske undertekster.

Fantastiske billeder . . .

Mange hilsener
pr

Redigeret af pr - 19-Oktober-2012 kl. 08:58
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu