recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God dac
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God dac

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: God dac
    Sendt: 29-Juli-2023 kl. 10:28
hej, nogen der har et forslag til en god dac, ny eller brugt.
Min forstærker er en musical fidelity m3si som har en indbygget som ikke er god nok.
Har ikke meget forstand på det, men må max koste 3000kr


Redigeret af Leo P - 29-Juli-2023 kl. 11:35
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2023 kl. 10:45
Er det til noget der skal sluttes til et medie eller skal det være med streamer?
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2023 kl. 10:47
Hvorfor finder du ikke den indbyggede god nok - hvad mangler du?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2023 kl. 11:05
Synes ikke den lyder godt nok også hvad alle andre skriver, at DAC ikke er god i den. Har en gammel billig cd afspiller der lyder bedst nå jeg ikke bruger DAC i forstærker



Redigeret af Leo P - 29-Juli-2023 kl. 11:09
Til top
Leo P Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2020
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leo P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2023 kl. 11:08
nok mest bare som forbedring for min gamle cd afspiller og musik på youtube 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2023 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

Synes ikke den lyder godt nok også hvad alle andre skriver, at DAC ikke er god i den. Har en gammel billig cd afspiller der lyder bedst nå jeg ikke bruger DAC i forstærker

Som jeg forstår det, er der kun usb indgang som digital indgang i forstærkeren, er det ikke korrekt?
Hvordan kan du så lytte stil din cd afspiller gennem DAC i forstærker?

Hvordan får du lyd fra YouTube til din forstærker?

Et forslag kunne være Cambridge DACMAGIC 100


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2023 kl. 12:48
Hegel HD25 er bare en totalt mega god DAC
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2023 kl. 13:51
Eller Audiolab
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2023 kl. 21:26
Det kunne være godt at vide, hvilke krav du har til en DAC mht. tilslutninger, både ind og ud, samt et budget.
Jeg kan også anbefale at læse nogle tests inde på https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php, hvor der efterhånden er mange tests af f.eks. DAC med målinger af udstyret.

Men du skal ikke forvente alt for meget fra kvaliteten af Youtube, det kan en DAC ikke løse, uanset om det er gratis eller betalingsudgaven. Min antagelser er også, at det er derfor du oplever at dine CD'er lyder bedre.

Inden du begiver dig ud i af bruge en masse penge på nyt (unødvendigt) udstyr, bør du prøve en streaming service som f.eks Apple Music, Tidal, Qobuz og lignende. Det vil være en bedre sammenligning med din CD afspiller.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2023 kl. 08:28
Tror ikke du finder noget nyt til 3000 som er bedre end den indbygget. Så skal det være et superkøb brugt i så fald. 
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2023 kl. 10:10

Hej Leo..

En meget god DAC til prisen er Metrum Octave mk1.. de kan findes til en 2000-2500kr. 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2023 kl. 21:17
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu