recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God DVB-T box...evt. med PVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGod DVB-T box...evt. med PVR

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg kan anbefale Triax T405HD til 800 kr i Elgiganten. Den leverer det allerbedste billede jeg har set på en Box, og lyden er også fremragende. Og så er den en af de få der leverer "ægte" 5.1 surround fra DRHD.

Bruger den selv.Big smile

Går ud fra at man kan køre helt alm. stereo ud også, da vi ikke har SR.
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg kan anbefale Triax T405HD til 800 kr i Elgiganten. Den leverer det allerbedste billede jeg har set på en Box, og lyden er også fremragende. Og så er den en af de få der leverer "ægte" 5.1 surround fra DRHD.

Bruger den selv.Big smile

Går ud fra at man kan køre helt alm. stereo ud også, da vi ikke har SR.
Tror faktisk den stod på to-kanal ab fabrik. Så ja det kan den.
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2010 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

...
Kan kun anbefale andre ikke at bestille online, da det er det samme som at gå ned i butikken, for der bliver ikke langt noget til side efter ordreafgivelse.  ...skulle bare lige af med min frustration, men tak for forslaget. Kender du forresten til andre steder der sælger den til samme pris ca.?

Nej, desværre koster Triax 409 meget  mere andre steder. Jeg troede at jeg fandt den hos Netto-Sat til 499 kr., men den var bare ikke på lager.

Hvad sagde de i butikken?  Elgiganten har fortsat Triax 409  til salg online, så må og skal de have den på lager et eller andet sted. Du kan bestille den online til levering for 66 kr. i fragt.

Vedr. antenne. Jeg er ikke ekspert, men ved dog lidt. Måske kan du få succes ved blot at tilslutte antennekablet og lave en kanalsøgning.  Undertiden er modtageforhold sådan at én antenne rettet mod Hörby-senderen også kan fange dansk tv (afhænger af sendernes polaritet og position, og jeg tvivler på at det kan lade sig gøre i Lyngby).

Er der kun en antenne, skal der bare gå et ubrudt antennekabel hele vejen. Med 2 antenner skal antennekablerne samles. Men det er muligt at du løber ind i problemer med forskellig signalstyrke fra de 2 sendere, så må fagfolk indover.

Triax har en pjece om udstyr til digitalt tv, herunder om antenner, forstærkere, dæmpere etc. Klar til digitalt tv

Redigeret af Vilhelm - 16-Juni-2010 kl. 08:48
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 21:35
Det er endt med at jeg har købt mig en Triax T405HD som er tilsluttet vores Samsung 22A455 LCD TV via HDMI kabel.

Desværre virker billedet som om der er et ganske svagt over hele billedet, og på fx. VM fodboldkamp har hvide trøjer et lyseblå skær over sig.

Jeg har justeret som en gal på både TV og Triax, men både slør og blåstik er ikke til at komme af med.

Hvad kan det skyldes? Er det kablet der ikke er godt nok?

Redigeret af cwitt - 17-Juni-2010 kl. 21:36
Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 00:12
Det kan jeg ikke genkende. Min har et fremragende billede. Prøv med et andet kabel, og hvis ikke det hjælper, så prøv at få byttet boxen.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu