recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God film til nyt udstyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God film til nyt udstyr

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jesperKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juli-2008
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: God film til nyt udstyr
    Sendt: 26-April-2020 kl. 19:42
Jeg har købt nyt tv og har i den forbindelse og justeret lidt på lydsiden. Det har i famillien givet lidt støj der er landet et 70 tommer.

Jeg vil gerne give dem en oplevelse med fuld blæs på 4k , hdr og lyd, hvilken film skal jeg sætte på?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af jesperKBH jesperKBH skrev:

Jeg har købt nyt tv og har i den forbindelse og justeret lidt på lydsiden. Det har i famillien givet lidt støj der er landet et 70 tommer.

Jeg vil gerne give dem en oplevelse med fuld blæs på 4k , hdr og lyd, hvilken film skal jeg sætte på?
att Astra, med Brad Pitt. Har en skide fedt lydspor, gennem hele vejen og flot filmet.
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 21:50
Den er bare ikke særlig god...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 21:52
Det gør ikke noget hvis det OGSÅ er en film der er værd at se pga af historien ;)
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 22:24

Det gør ikke noget hvis det OGSÅ er en film der er værd at se pga af historien ;)

Nu ved jeg at jeg står til høvl med denne udtalelse

Men så får du da noget af et problem da der jo ikke laves særligt meget med en god historie længere
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Den er bare ikke særlig god...
smag og behag.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2020 kl. 22:32

der har denne jo en god historie. Ii forhold til en masse andet lort der bliver lavet den dag i dag.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 12:52
Hvis der er børn i familien, så en LEGO film.
Det er høj teknisk kvalitet. Og børn kan lide dem.
Venlig hilsen
KB
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Point: 990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 13:16
Lidt svært at anbefale noget, når man ikke ved hvilken genre/stil der foretrækkes..

Men, jeg vil anbefale 'Joker'. Uden tvivl noget af det bedste billede og lyd jeg har set i lang tid, og så er det også en fantastisk film.

Ellers er der også 'First Man' hvis det ikke skal være for skrap kost.. Den har også fantastisk billede og lyd.

Skal det være fuld tju-bang med fantastisk billed og lyd, så er der 'Ready Player One´.

Redigeret af Deschain - 27-April-2020 kl. 13:18
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 15:47
Hvis man er til den genre, så er hvilken som helst af Marvel-filmatiseringerne (i hvert fald de nyere) gode eksempler, hvor der er mange skift mellem lyse og mørke scener, markante farver, masser af gode lydeffekter etc. 

Noget andet der gør sig godt er science/nature - f.eks. Planet Earth II. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 16:49
vil gå med Longjohn2 her og sige de nyere Marvel film. Black Panther, Cpt Marvel, Endgame etc. Så er der rigeligt med eksplosioner, store grafiske scenarier og masser af aktion til 70". Men da vi ikke kender smagen af dem der skal se - så kan vi jo teknisk gå med alle film.

Rise of skywalker er også et godt bud, hvis det skal være ovre i scifi, men ikke for "helte" agtigt.

Men hvis det skal være ren familiefilm, så er "sådan træner du en drage 2 og 3" nok også et fremragende bud. Men der er rigtigt mange film i 4K med HDR på ATV nu. 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2020 kl. 19:24
tak for de gode bud. Som andre har gættet er udfordringen at finde nogetbdernpasserntil alle når der både skal være til manden, kvinden og de to ternagere ;)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu