recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God gratis GPS til Iphone
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGod gratis GPS til Iphone

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 13:26
Som flere skriver: Glem alt om Google/Android navigation i udlandet. Men, det er sgu' da skide smart hvis man står i en eller anden fremmed by og ikke kan finde vej - ligegyldigt om man er gående eller i bil - så hiver man sin Android telefon frem og i løbet af sekunder, har man en rute. GPS'en er altså klippestabil (ihvertfald på min HTC) og kan endda ofte fange signalet indendørs.
 
Faktisk kan den også vise 'street view' navigation, de steder det er understøttet Smile
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Som flere skriver: Glem alt om Google/Android navigation i udlandet. Men, det er sgu' da skide smart hvis man står i en eller anden fremmed by og ikke kan finde vej - ligegyldigt om man er gående eller i bil - så hiver man sin Android telefon frem og i løbet af sekunder, har man en rute. GPS'en er altså klippestabil (ihvertfald på min HTC) og kan endda ofte fange signalet indendørs.
 
Faktisk kan den også vise 'street view' navigation, de steder det er understøttet Smile


iPhonen har jo google maps lagt ind som standard, der også kan lave rutebeskrivelser og vise Google Streewtview.

Jeg synes egentlig, at det fungerer fint - GPS-signalet er en smule efter og du har ingen stemme til at guide dig på vej... Men du finder frem.
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Som flere skriver: Glem alt om Google/Android navigation i udlandet. Men, det er sgu' da skide smart hvis man står i en eller anden fremmed by og ikke kan finde vej - ligegyldigt om man er gående eller i bil - så hiver man sin Android telefon frem og i løbet af sekunder, har man en rute. GPS'en er altså klippestabil (ihvertfald på min HTC) og kan endda ofte fange signalet indendørs.
 
Faktisk kan den også vise 'street view' navigation, de steder det er understøttet Smile


iPhonen har jo google maps lagt ind som standard, der også kan lave rutebeskrivelser og vise Google Streewtview.

Jeg synes egentlig, at det fungerer fint - GPS-signalet er en smule efter og du har ingen stemme til at guide dig på vej... Men du finder frem.
 
Jo, men er det ikke den "gamle" version, uden real-time 3D visning? Den nye til Android, fungerer ligesom en Garmin/TomTom/.. navigator, plus at den integrerer street view i selve navigationen.
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 16:23
Google navigation kommer ikke til iphone, ikke ud fra hvad google har udtalt, jeg synes egentlig det fungere super godt, og det havde været ginialt hvis der var mulighed for offline maps, men nej, google vil jo have alt online, det passer bare dårligt med roaming priser på data, især i udlandet.
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 16:59
når jeg søger på Marked efter Google Maps Navigation kommer der ikke noget frem - telefon er en HTC Hero - gør jeg noget forkert??
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

når jeg søger på Marked efter Google Maps Navigation kommer der ikke noget frem - telefon er en HTC Hero - gør jeg noget forkert??

Du skal bare hente google maps, så kommer navigationsdelen automatisk med.
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 08:04
Hmm, man kan da få tom tom med western europe map til 439,- på iphone, det burde dække de flestes behov, holderen til iphone er jo ret beset ikke nødvendig, og der er jo ingen der siger det skal være en original tom tom holder man køber til den. Det er kun hvis man har en ipod touch at man skal købe Tom tom holder, ipod touch ikke har gps enhed indbygget.

Jeg syntes sku det er et billigt alternativ til at have en separat GPS enhed liggende og flyde... 

en anden ting jeg fandt ud af da kæresten fik iphone er, at man kan dele de app's man har købt, så længe man synkroniserer begge iphone's til samme itunes bibliotek.
Til top
rktdi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Horsens, DK
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

når jeg søger på Marked efter Google Maps Navigation kommer der ikke noget frem - telefon er en HTC Hero - gør jeg noget forkert??

Du skal bare hente google maps, så kommer navigationsdelen automatisk med.
 
google maps var installeret på telefonen da jeg fik den - og der kommer ikke noget frem i Market når jeg søger på "google maps" Cry
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 10:50
Omkring GPS signal og iPhone, så burde det blive bedre på 4'eren, pga. den måde de har brugt rammen rundt om telefonen til også at fungere som antenne.

Så vidt jeg har læst mig frem til, så er det smart også at bruge en TomTom holder til sin iPhone når man bruger GPS, netop for at få antennekvaliteten op på højde med stand-alone GPS'er.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

når jeg søger på Marked efter Google Maps Navigation kommer der ikke noget frem - telefon er en HTC Hero - gør jeg noget forkert??

Du skal bare hente google maps, så kommer navigationsdelen automatisk med.
 
google maps var installeret på telefonen da jeg fik den - og der kommer ikke noget frem i Market når jeg søger på "google maps" Cry

Så må du gøre et eller andet forkert? Har lige søgt i 'Marked' og 'Google Maps' findes fint.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Hmm, man kan da få tom tom med western europe map til 439,- på iphone, det burde dække de flestes behov, holderen til iphone er jo ret beset ikke nødvendig, og der er jo ingen der siger det skal være en original tom tom holder man køber til den. Det er kun hvis man har en ipod touch at man skal købe Tom tom holder, ipod touch ikke har gps enhed indbygget.

Jeg syntes sku det er et billigt alternativ til at have en separat GPS enhed liggende og flyde... 

en anden ting jeg fandt ud af da kæresten fik iphone er, at man kan dele de app's man har købt, så længe man synkroniserer begge iphone's til samme itunes bibliotek.

tom tom holder til iPhone er nu er meget vigtig ting, og ikke noget man bare kan spare væk, der bl.a. er forbedret GPS antenne og håndfri sæt, som gør iPhone lovlig at bruge i en bil. 

http://mediamac.comon.dk/index.php/news/show/id=22122


Redigeret af Startrek - 19-Juni-2010 kl. 14:05
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2010 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af rktdi rktdi skrev:

når jeg søger på Marked efter Google Maps Navigation kommer der ikke noget frem - telefon er en HTC Hero - gør jeg noget forkert??
Mener den kræver Android 1.6 eller nyere, og Hero har kun 1.5 medmindre du har alternativ firmware på. Men HTC har i snart et år lovet at en opdatering - senest til 2.1. Så på et tidspunkt bør det bliver muligt også på Hero...
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu