recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God HD Video/Audio medieafspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God HD Video/Audio medieafspiller?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: God HD Video/Audio medieafspiller?
    Sendt: 04-Juni-2012 kl. 20:35
Hej,

jeg ved at lignende emne har været oppe nogle gange, men har ikke kunnet finde et svar der dækker mit spørgsmål helt.

Jeg søger en medieafspiller der kan streame Bluray iso'er over netværket med fuld HD billede og lyd, dvs. 1920x1080 og DTS-HD/DOLBY TRUE HD lyd.

Jeg har film og musik liggende på en freenas server, som er sat op til NFS, den er med gigabit NIC og sat til en D-Link 655 router med cat 6 kabel, det har mine forskellige medieafspillere også været. 
Jeg har tidligere prøvet med en iXstreamer og for nylig en Tvix SlimS1. Begge er ganske fremragende, bare ikke når det kommer til at streame fuld HD bluray iso'er.
Jeg har også haft et mediecenter sat op, men det bliver lidt for bøvlet med opdateringer hele tiden, og man kan næsten ikke undvære et tastatur, og er også afhængig af skærmen for at høre musik, så det er ikke en gangbar løsning.

Jeg har kigget på Dune HD modellerne, men ved ikke om de kan klare det? Kan se de også leveres med 10/100 netværk, kunne godt tænke mig noget med GBit.

Nogen der ahr et godt bud på en afspiller der kan klare det? Helst nogen som har prøvet en opstilling der svarer til det beskrevne, altså streaming af fuld HD over netværket.

VH

Poul
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 07:25
Dune streamer i hvert fald BD-ISO eller BDMV uden problemer - selv via 10/100 Mbit. Til musik synes jeg dog at det Windows-agtige menusystem med at skulle navigere i mapper er lidt bøvlet. Til film bruger jeg Yadis, som gør en del ved brugervenligheden.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
htpcbio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: aarhus, danmark
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcbio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 09:03
Ja, jeg har også kigget meget på Dune HD Smart D1, som også har fået gode anmeldelser bl.a. her http://www.mediasmartserver.net/2011/01/19/review-dune-hd-smart-d1-media-player/
Har også kigget på Popcourn Hour A-300 men efter hvad jeg har læst er den lidt buggy.

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2012 kl. 14:40
Jeg har kun prøvet PCH Popbox V8 og den crashede mindst én gang pr. brugsrunde. Men måske A300 har fået nogle bedre opdateringer. Jeg skrev en anmeldelse af hhv. Popbox og Dune 101/301-modellerne på flatpanels. De større afspillere fra Dune kører på samme firmware. A300 har lidt flere features end Popbox.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu