|
God indendørs DAB antenne. |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Godt det virker. Vi har en gammel Phillips FM radio og DAB,som altid har virket med en stump ledning bag på. Er DAB + mere følsom en det gamle " DAB " Mvh. |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Det bliver sendt på samme frekvensbånd.
Så der burde ikke være forskel. |
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|
Det er den her,som vel efterhånden 10/15 år gammel. http://www.philips.dk/c-p/MCB240_22/mp3 Vil den også holde op med at virke på DAB delen når og hvis FM lukker ned. Den har altid kun haft en stum ledning som antenne og det har virket ok. Mvh. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Så er der ingen grund til at købe en antenne. Har også tidligere brugt noget lignende til indendørs FM modtagelse. |
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
DAB bliver sendt på VHF båndet som i gamle dage blev brugt til DR1. Det har intet med FM at gøre. Men din radio har ingen DAB+ som er en videreudvikling. I dag sendes der både på DAB og DAB+. P4 sendes eksempelvis kun på DAB+. Det korte af det lange er at du nok skal ud og finde en ny radio indenfor en årrække. Du kan læse lidt mere her. Dog skriver de at FM lukker i 2019 hvis 50 procent af lytterne har DAB. Det er vist nok blevet udsat. http://www.dr.dk/om-dr/nyheder/nu-er-p4-ogsaa-finde-paa-en-dab-radio |
||
![]() |
||
|
@ Mufti.
Tak for svaret. Jeg vil forsætte med det vi har og så se hvad der sker om nogle år. Så er den også ved at være så gammel,at jeg godt kan tillade mig at skifte. Hvem er det der siger at Phillips ikke kan holde,men det er måske mere deres TV. Mvh |
||
![]() |
||
|
Du kan også overveje en løsning med internet radio når behovet melder sig.
Jeg streamer fra min iPhone eller iPad med DR radio app. Det fungerer fint. |
||
![]() |
||
|
Der er ikke noget der haster,jeg bruger ikke så meget. Og ellers har jeg min Marantz 1606,som jeg kan bruge. Men nu var det jo ikke det tråden handlede om,jeg kunne bare ikke forstå at der nu pludselig skulle bruges en DAB antenne,når jeg i mange år har kunnet nøjes med en stump ledning. Mvh. |
||
![]() |
||
|
Der var lidt digital støj med en stump ledning bag radioen.
Nu er der næsten fuld signal med en hjemmelavet antenne. Så alt er godt. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |