recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God klagehåndtering giver loyale kunder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGod klagehåndtering giver loyale kunder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: God klagehåndtering giver loyale kunder
    Sendt: 05-November-2007 kl. 19:03

Citat:

"Når en kunde føler sig godt behandlet i en klagesag, skabes en trofast og loyal kunde. Derfor er god klagehåndtering en god investering. Det var en af konklusionerne på den netop afsluttede internationale konference om kundeklagehåndtering, som Forbrugerstyrelsen og Dansk Erhverv afholdt i København"

Selvom det ikke specikt går på netbutikker, er det aligevel en interessant konklusion. At det faktisk normalt vil være en win:win situation, for både firma og kunde(r), at håndtere klager på en god måde.

Kunderne bliver gladere og mere loyale - mere tilfredse.

http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/kunde klagekonference/

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 21:13

Uden at have lavet nogen undersøgelse kan jeg kun være enig i dette synspunkt.

På et andet forum jeg frekventerer, er alle, der har købt i en bestemt netbutik i U.K. meget glade for denne netbutik og giver udtryk for dette i forumet. Årsagen er ikke lave priser eller stort udvalg (selvom begge er gode) men derimod at kundeservice er i top! Denne netbutik er altid villige til at hjælpe hvis der er problemer med et køb, f.eks. ved at bytte til noget andet.

Jeg har selv fået erstattet DVD'ere som var blevet skadet unde transport i denne netbutik, uden at der var nogensomhelst slinger i valsen fr aderes kundeservice.

Det gør hele forskellen med at dette er den eneste netbutik indefor sit felt i U.K. som igen og igen bliver anbefalet.

Desværre er det alt for sjældent, at netbutikker har et sådant ry.

Jo dyrere produkter, jo vigtigere er det at man kan stole på butikkens service i tilfælde af problemer.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 01:27
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

På et andet forum jeg frekventerer, er alle, der har købt i en bestemt netbutik i U.K. meget glade for denne netbutik og giver udtryk for dette i forumet.


Det skulle vel ikke være den netbutik som benytter en pakkedistributør, som er totalt umuligt i Danmark?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 14:24

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

På et andet forum jeg frekventerer, er alle, der har købt i en bestemt netbutik i U.K. meget glade for denne netbutik og giver udtryk for dette i forumet.


Det skulle vel ikke være den netbutik som benytter en pakkedistributør, som er totalt umuligt i Danmark?
Jo, desværre....

...men jeg er efterhånden heller ikke imponeret over Post Danmarks sløve håndtering af pakker i mit område; det er dog en helt anden historie.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Citat:

"Når en kunde føler sig godt behandlet i en klagesag, skabes en trofast og loyal kunde. Derfor er god klagehåndtering en god investering. Det var en af konklusionerne på den netop afsluttede internationale konference om kundeklagehåndtering, som Forbrugerstyrelsen og Dansk Erhverv afholdt i København"

Selvom det ikke specikt går på netbutikker, er det aligevel en interessant konklusion. At det faktisk normalt vil være en win:win situation, for både firma og kunde(r), at håndtere klager på en god måde.

Kunderne bliver gladere og mere loyale - mere tilfredse.

http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/kunde klagekonference/

  /Lars



Det er ikke bare et interessant citat der også på mange måder rigtigt, dog skal man lige huske på at fordi virksomheder håndterer klager på en god måde er det ikke = at klager får ret :) blot liiiige for at fremme forståelsen.

Jeg tror dog blot slet ikke på at mængden af internetbaseret forhandlere vil være villige til at tage et tiltag til forbedring (hvis det i forvejen halter) da omkostningerne er med til at fordyre deres produkter og de dermed ikke vil fremstå som fx top 10 over de billigeste, som tilsyneladende er målet for mængden af internetbaserede forhandlere.

Jeg mener igen vi som forbrugere har en pligt ikke i at hænge de dårlige ud som sådan men mere fremelske deling af de gode oplevelser hos enkelte forhandlere der rent faktisk mener tingene bare bør køre fx ved transportskader osv. osv. - eneste lille minus er at service er objektivt og man derfor altid selv bør tage andres oplevelser med et gran salt generelt set - hvad enten de er dårlige eller gode. (der skal altid 2 til en misforståelse).

Omkring post dk og pakker kan man kun sige, til den pris de tager i dag, kan de slet ikke håndterer opgaven 2 eksempler:

Jeg modtager mange pakker af flere forskellige årsager (irrelevant hvorfor) 90 % af dem er der ikke udfyldt pakkesedler på så man kan se afsender, samt de rent faktisk er til mig, udover det virker deres online track and trace meget ofte ikke og man kan dermed ikke følge noget som helst før man alligevel har fået pakken udleveret.

Sidst men ikke mindst fik en pakke der var sendt i et postbur forleden. Dette er via afsender en kontraktkørsel for erhverv til kr 400 + moms og den var over 5 dage undervejs (før blokade!!!) og i 3 dage anede ingen hvor buret var.

Deres kundeservice var til ingen hjælp, da deres service bestod i, at man blot kunne vente en uges tid og se om det ikke dukkede op!!!!!! 
Buret var aldrig scannet hentet hos afsender, sorteret på postcenter osv. Da det så endelig ankommer til mig, som privat person, bliver det omdelt via den normale pakkepost som blot hiver kassen med en plasmaskærm ud af bilen og trækker den hen over jorden selvom jeg havde sagt jeg ville hjælpe skulle blot lige have sko på han havde allerede scannet den som ikke udleveret, da det jo tager mig ca 10 sekunder at gå fra stuen ud til min hoveddør. Jo service er i den grad en mangelvare hos Post Danmark.
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu