|
God løsning på brugervenlighed? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
SofiaO ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tusind tak for alle de gode konkrete svar. Det er måske alligevel muligt at nå et stykke af vejen uden de store ændringer.
Rigtig god idé med en multifjernbetjening sålænge den ikke er for teknisk. Købte engang en "One for Alle Kameleon" men det var simpelthen for kompliceret for mig så den kom aldrig i brug. Lige et par kommentarer: Vi kan ikke få Yousee så den står på Boxter, Viasat, TDC eller noget andet og indtil udgangen af året er det altså TDC trio. Vi vil gerne beholde muligheden for multirumsmusik og elsker den rene lyd fra Linn anlæget til musik og den dybe bas fra sub'en til både music og film, så det vil vi helst ikke undvære. Af samme grund tænker jeg også at udvide sonos 3 i køkkenet med noget med mere dybde/bas i. Men der findes jo andre løsninger end sonos og i gamle dage havde det bare været speaker A + B men det er vist ikke moderne mere. En ting som jeg ikke helt kan se løst af jeres forslag er (eller også forstår jeg det blot ikke) hvordan lyd kommer ud af tv'et efter at man har spillet musik på anlægget. ![]() Og apropros så hørte jeg at hvis jeg bruger libratone's soundbar og tilslutter den med ledning til tv'et så kobler den automatisk tilbage til tv'et når man ikke længere høre musik via ipad'en. Det vil sige når mine børn kommer ned klokken 6 søndag morgen og skal se tv så behøver de ikke hive mig ud af sengen fordi jeg hørte musik aftenen før ![]() Det er dog lidt pebret at skifte det hele ud til libratone og så ville jeg også miste min elskede sub. Jeg ville ønske sonos kunne det eller jeg kunne løse det på anden vis. Nogle gode ideer? |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7240 |
Sonos playbar skifter også automatisk til tvlyd .
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Man kan selv vælge om Playbar skal skifte til TV når den mærker aktivitet på den optiske indgang eller om den skal forblive på det den spillede sidst.
Da du har TDC Trio, så kan du ikke bruge et CA modul direkte i dit TV og kan ikke komme udenom den boks du har. Det kan eks, en Logitech Smart Control dog sagtens finde ud af. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Man trykker på "TV" på fjernbetjeningen. Så tænder tv og home trio boksen og forstærkeren slår over på den indgang fjernsynet er sluttet til. Klaus |
|
![]() |
|
SofiaO ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
Tror I jeg kan få min opsætning til at gå tilbage til tv lyd når jeg har spillet musik uden at skulle udskifte min linn og sub?
|
|
![]() |
|
Jeg mener jeg har jo en Sonos connect der styrer hvor stor lyden kommer ud
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Har du brug for tv lyden i køkkenet?
Klaus |
|
![]() |
|
Ja, de to rum ligger så tæt op ad hinanden og går meget fra det ene til det andet når vi hører musik/dans/fest så det ville være ærgeligt ikke at kunne spille den samme i begge. Det ligger også sådan at et sæt højtalere ikke rigtigt kan spille det hele op uden at det bliver vil højt i det ene rum.
|
|
![]() |
|
Nej undskyld jeg læste dit svar forkert. Jeg har ikke brug for tv lyden i køkkenet.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Hvordan styrer din Sonos Connect hvor lyden kommer ud? Kommer lyden fra Tv ind i din Connect først? Hvis dét er tilfældet, så skal der laves om i dit setup før du kan få noget automatik til at skifte over til TV, for Connect kan ikke skifte til "ekstern kilde" automatisk. Det er kun Playbar der kan det.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Så forbind tv direkte til din Linn, i stedet for gennem Sonos. Klaus |
|
![]() |
|
@KlausDM ...men jeg har stadig brug for ens musik i både stue og køkken. Jeg må sige at dit råd om at bruge Apple TV til Netflix var kanon. Det er jo meget bedre der.
![]() Hurra! På baggrund af jeres forslag vedrørende Playbar fandt jeg ud af at Sonos Connect faktisk i sine advanced opsætning godt kan sættes til at connecte til TV når TV'et tændes. Har testet og det virker. Yes! ![]() Nu mangler jeg bare at få sat en multi fjernbetjening op. Jeg er ked af Logitech ikke kan Sonos (andet end Playbar som jeg ikke har) men jeg har læst at Roomie Remote er en multifjernbetjening som også kan Sonos. Er der nogle af jer der er bekendt med den? Er den for kompliceret? Alternativt må jeg nøjes med Logitech. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |