recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God lyd til hjemmekontor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God lyd til hjemmekontor

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: God lyd til hjemmekontor
    Sendt: 21-Marts-2020 kl. 14:19
Jeg har et hjemmekontor som også fungerer som mit private lytterum. Det er 9 m2.
Jeg hører utrolig meget musik fra min kontorstol.
Jeg har et Logitech sæt med små bordhøjttalere og en subwoofer. Og lyder sku ok. Men jeg vil gerne have endnu bedre lyd. Men hvad skal jeg investere i?
Lyden skal komme fra min PC. Trådløst eller kabler er ligegyldigt.
Budget er ikke ubegrænset. Max 10,000 kr. og meget gerne mindre.
Hit me…
Jesper
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2020 kl. 14:41
genelec eller yamaha studio monitors. Aktive højtalere. Du behøver på ingen måde betale 10K for god lyd, men med nogle gode genelec, så kommer du da godt nok også deropaf :-)
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2020 kl. 16:39
Køb et par Dynaudio LYD 5 og en Pro-Ject Pre Box S2 Digital forforstærker. Det burde koste lige præcis ti stærke, eller lidt under, og det lyder hamrende godt. Eventuelt også et par isoAcoustics fødder til højttalerme.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 09:33
hvis du har iPhone, MAC eller iPad kan du overveje en Homepod - rigtig god lyd, nok klasse over dit nuværende Logitech setup, men ikke på højde med et dedikeret anlæg an rimelig standard

Se anmeldelse her
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 11:06
Tak for alle de gode svar. Tror jeg skærer lidt i budgettet. Er lun på Yamaha HS serien. Men hvad er forskellen på disse og eks. en Sonos højttaler eller Argon fra HFK eller de mange andre.
Og hvordan tilslutter man HS serien?
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 11:27
hvad med et sæt kef lsx, sådan et sæt har jeg selv lige fået mig, og syns de spiller fremragende
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 11:54
Vær opmærksom på at få lyttet godt til dem inden køb. Hvis du køber desiderede studie-højtalere skal du være bevidst om at de meget ofte er ret "skarpe" i lyden, da de er lavet til at høre alle detaljer. Dette kan godt blive lidt trættende for ørene i længden -i min optik kan du få højtalere der er mere "musikalske" på den der rokker-med-foden måde som jeg i hvert fald kan lytte til i lang tid.

Jeg har et par Audioengine A5+ i køkkenet som gør det ret godt, og jeg bruger et sæt Argon Alto 5 active i soveværelset (dog primært til hjemmebio) som også går det rigtigt godt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 13:19
Hmmm, jeg er en sukker for gode passive højttalere og separat forstærker.

Et sted at starte kunne være her:

Dem her er måske for store til skrivebordet...

Og så ellers finde en lille forstærker.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 22-Marts-2020 kl. 13:20
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 14:05
Har faktisk et par ældre ganske udmærkede reol Dali i skabet. Men forstår ikke helt hvad der skal til for at de snakker sammen med pc. Skal bare virke ikke noget fancy. Tænder keg pc, så er lyd fra højttalerne   
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 14:17
Hvis du skal have råd om tilslutning kræver det at vi ved, hvilken pc du har og hvilke udgange den har....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 14:33
Et forslag til forstærker kunne være:


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 15:11
Du kan jo overveje sådan en lille svend her som du kan føde med optisk eller normal RCA. Med sub out også. Så er det blot at tilslutte dine eksisterende højttalere .

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu