recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God lyd til hjemmekontor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God lyd til hjemmekontor

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Har faktisk et par ældre ganske udmærkede reol Dali i skabet. Men forstår ikke helt hvad der skal til for at de snakker sammen med pc. Skal bare virke ikke noget fancy. Tænder keg pc, så er lyd fra højttalerne   


Hvis dine højtalere gode mangler du to ting for at dem til at tale med dine PC. En DAC og en forstærker. Du har også mulighed for at finde en DAC og en forstærker bygget sammen, som nok er det jeg villle kigge efter i din situation.

DAC omformer det digitale signal fra PC'en til et analogt signal. En PC og en telefon har en DAC, men det typisk, af elendig kvalitet. Hvis du bruger PC'en lydudgang, bruger du den interne DAC i PC'en og får aldrig en ok lyd, uanset hvad du køber ind forstærker og højtlere.
Forbind PC til DAC via USB (køb evt en USB HUS, hvis du også skal tilsluttet mus, tastatur mm.)

Min løsning består af en Argon DAC1 til ca. 1000 
En tyve år gammell Onkyo Surrond Receier
Et par SA Aura 1 reolhøjtalere som jeg have liggende - nok samme niveau som dine Dali reolhøjtaer

Det lyder super til kontorbrug, men kan naturligvis ikke sammenlignes med mit dedikerede musikrum. For tre tusinde kr kan du komme langt. Du kan altid opgradere dine HT, hvis du vil have mere bas.



Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 15:05
Jeg har god erfaring med Agons aktive højttalere. 
De har fornylig udgivet Argon Forte A5, som kunne være et rigtigt godt bud.
Fåes også i en mindre 4" udgave.

Som lydkort til optisk udgang evt.
Har selv været glad for mit lydkort.


Redigeret af -claus- - 23-Marts-2020 kl. 15:06
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Har faktisk et par ældre ganske udmærkede reol Dali i skabet. Men forstår ikke helt hvad der skal til for at de snakker sammen med pc. Skal bare virke ikke noget fancy. Tænder keg pc, så er lyd fra højttalerne   


Hvis du mangler en god integreret forstærker sælger jeg en sort Creek Evolution 50A for 3500,-. Så mangler du bare en DAC (DBA flyder med fine og billige DACs) og så er du kørende.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:

En PC og en telefon har en DAC, men det typisk, af elendig kvalitet. Hvis du bruger PC'en lydudgang, bruger du den interne DAC i PC'en og får aldrig en ok lyd, uanset hvad du køber ind forstærker og højtlere.

Min anbefaling, er at starte på den interne DAC. Mange er i dag i en hæderlig kvalitet.
Så kan man altid senere prøve med en ekstern DAC og lytte efter om man kan høre forskel.

Den komponent der har størst indflydelse på lyden et højttalerne.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 15:44
Den er da hel perfekt.
Er vi enige om at jeg blot forbinder et usb kabel til denne og så højttalerledninger til mine højttalere.
Så spiller alt lyd på min pc via højttalerne?
mvh. Jesper
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 15:50
Hvilken? Vi kan ikke se hvad du svarer på.
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 15:55
Sorry. Troede svaret kom under meddelelsen. Men det er Teac forstærkeren jeg tænker på...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 16:19
Du skal installere en driver på computeren først.

Det er så også ulempen, det er ikke sikkert at den virker til næste version af Windows, hvis der bliver lavet om i styresystemet så driverne ikke længere virker og TEAC ikke opdaterer dem.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 19:28
1000 tak for alle Jeres input. Super at I gider.....
Jeg er kommet frem til at det bliver aktive højttalere. Skal ikke rode med drivere, eller flere enheder der skal spille sammen.
Så lige nu er Argon Forte favoritten. Så er der også råd til et par ekstra røde bøffer. God aften og igen mange tak for alle Jeres råd.
mvh. Jesper
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 19:36
Du fik aldrig fortalt, hvilke udgange din pc har.

Er du sikker på at den kan forbindes til Argon højttalerne.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 19:36
Og præcis som man havde taget en beslutning så faldt jeg over disse. Nogen erfaringer? Gerne op imod Argon forte...

https://www.av-connection.dk/?PNo=YH-NXN500-W&gclid=EAIaIQobChMIjsSV1N-z6AIVTuWaCh2Z8AShEAQYByABEgIu-_D_BwE

Redigeret af Trisse - 24-Marts-2020 kl. 19:37
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2020 kl. 21:36
Den bedste lyd får du med et sæt Dynaudio Xeo 2, med tilhørende stande:





Og med gode tilslutningsmuligheder:



Redigeret af Flippo - 24-Marts-2020 kl. 21:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu