|
God lydmåler/decibel måler til måling af støj? |
Besvar |
Forfatter | |
osimum
Bruger Oprettet: 12-April-2020 Status: Offline Point: 72 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-Oktober-2022 kl. 18:30 |
Jeg oplever støj i mit soveværelse fra en bar i samme ejendom og vil derfor gerne se om jeg kan indsamle noget data. Jeg har prøvet at downloade en iPhone app men har læst at de ikke giver et særligt godt/retvisende resultat. Jeg kan se at der findes ret mange modeller : Mit budget er ca 1000 kr men inden jeg bare køber den første jeg kan finde er der så nogle der er bedre end andre til ovenstående formål - indendørs målingen af støj i ejendom?
|
|
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
Faktisk er iphonen ret præcis med den rigtige app.
|
|
osimum
Bruger Oprettet: 12-April-2020 Status: Offline Point: 72 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og den app de nævner som den bedste er NIOSH
Redigeret af osimum - 16-Oktober-2022 kl. 21:16 |
|
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
En Minidsp Umik-1 og REW software så kan du lave ca de samme målinger som kommunen (leq15 etc. ). Man kan downloade en kalibreringsfil til mikrofonen ved at indtaste serienummer, så du kan være sikker på at den måler korrekt. Den koster ca 1000 kr afhængig af hvor du køber den, og softwaren er gratis. |
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1232 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det svære ved den slags målinger er faktisk normalt ikke om udstyret måler korrekt, men om du kan finde ud af hvordan der faktisk skal måles for at det bliver bare nogenlunde repræsentativt.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |