recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God musik til test af hjemmebioen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God musik til test af hjemmebioen

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
HenrikN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 timer 14 minutter siden kl. 19:53
EDIT:
Opdagede lige det ikke var til mig, så derfor slettet hurtigt igen :)

Redigeret af HenrikN - 22 timer 12 minutter siden kl. 19:55
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Her
Point: 1102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 timer 39 minutter siden kl. 20:28
Er youtube blevet betalingskanal? Jeg kan ikke få lov til at spille linket uden at registrere mig.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Status: Online
Point: 5122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 timer 26 minutter siden kl. 20:41
hvilket link? Men Nej Munch - Youtube har været en betalingskanal længe!  - du betaler med dine vaner - eller for Youtube Premium i klingende mønt. (som fx her: https://www.youtube.com/channel/UCe9DTWmhhxeKyYHL4mldGcA/videos )

Til top
moremusic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-November-2013
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 timer 19 minutter siden kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

128kbit aac hvis det er 720/1080 video. alt under er i 96kbit aac. Så med mindre man har virkelig sarte ører, vil man ikke kunne høre forskel på det og en 320kbit mp3/cd-kvalitet lyd - forudsat at det er "officielt" materiale og ikke bare en eller anden upload

Ikke enig. Det er netop skridtet fra 96/128kbps til 320 kbps at du hører den største forbedring. Fra 320 og op til CD er forskellen mindre og kræver lidt bedre udstyr og/eller opmærksomhed at høre. 

Redigeret af moremusic - 20 timer 15 minutter siden kl. 21:52
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 5 minutter siden kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Det er netop skridtet fra 96/128kbps til 320 kbps at du hører den største forbedring. Fra 320 og op til CD er forskellen mindre og kræver lidt bedre udstyr og/eller opmærksomhed at høre.

Helt enig.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Status: Online
Point: 5122
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 minutter siden kl. 18:03
NEJ - 320mbps mp3 er stadig inferiørt i lydbilledet i forhold til eksvis 128kbit aac. De matematiske formler der danner lydbilledet i AAC er så meget bedre end i mpeg1 layer3 (mp3)

kvalitetsmæssigt VIL det hedde mp3 < 128kbit aac < CD 

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu