recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God NAS eller..?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God NAS eller..?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NitrO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitrO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: God NAS eller..?
    Sendt: 06-April-2012 kl. 16:05
Hej alle,

Håber der er nogen derude der kunne svare på et par spørgsmål.

Jeg overvejer at anskaffe mig en god NAS-disk, da jeg gerne vil rippe alle mine dvd'er
som ISO-filer, for derefter at kunne streame dem direkte til min fladskærm trådløst (eller kablet)
Er godt og grundigt træt af DVD-skiver :P

Jeg har set på denne QNAP NAS, som jeg håber ville kunne klare jobbet:

Men da jeg godt kan lide undertekster på mine film, hvordan styrer jeg så
lige det og får dem frem på skærmen ? (Filmen er selvfølgelig rippet med undertekst).
Kan en sådan NAS klare jobbet eller skal jeg købe et andet mærke eller noget ?

Mvh NitrO
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 17:00
Klart nemmeste er at investere i en medieafspiller og lade den streame fra filmene fra nas'en... Så har du ubegrænset adgang til alle menuer som du kender dem fra filmene... nemt og bekvemt via remoten fra din yndlingsplads i sofaen :)

De fåes i alle størrelser, former (og sikkert også farver).. Priser fra omkring en plov og op i tusinderne - Alt efter temperement osv :)

God fornøjelse med "ripperiet" - Det er en tidskrævende opgave :D
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2012 kl. 22:20
NAS'en du linker til kan sagtens klare jobbet med at opbevare dine rippede dvd'er, men den har hverken scart eller hdmi så du får den ikke til at vise filmene på dit tv.

Hvis du skal have vist dine rippede dvd'er på tv'et har du brug for en medieafspiller, fx. en popcorn hour, en wd tv live eller hvad der nu ellers er af muligheder. Medieafspilleren kobles til en hdmi indgang på dit tv og kan så suge dine rippede film fra en nas eller din computer eller en usb disk.

Nogle nye tv har sådan en medieafspiller indbygget og kan selv suge filmene fra fx. en nas.

Den QNAP du linker til er en fin nas og rigeligt hurtig nok til at levere data til en medieafspiller.
Til top
NitrO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitrO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 14:52
Mange tak for jeres svar :)
Jeg har efterfølgende været inde og læst en større anmeldelse af den Q-Nap jeg linkede til.
Den har desværre et støjproblem og det ville jeg ikke kunne leve med, så valget er faldet
på denne istedet for: 

Jeg vil mene den osse nemt klarer jobbet...og mere til :D

En kammerat har fortalt at man ikke behøver et mediacenter men at man istedet kan installere et stykke software på sin bærbare PC og så har man samme muligheder og funktioner som et mediacenter :) Håber så han har ret...hehe

Men i har været til stor hjælp for mig. Mange tak for det.

NitrO
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af NitrO NitrO skrev:

En kammerat har fortalt at man ikke behøver et mediacenter men at man istedet kan installere et stykke software på sin bærbare PC og så har man samme muligheder og funktioner som et mediacenter :) Håber så han har ret...hehe

Det kan man sagtens, det er bare at koble tv'et på som ekstern skærm og bruge almindelig windows media player eller hvad du nu foretrækker til at afspille dine film.
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 16:08
vil helt klart anbefale www.xbmc.org som "mediecenter" program ...
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2012 kl. 17:39
Min Synology DS209 larmede markant mere end min nuværende DS411.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2012 kl. 09:07
Ja, de nye Synology er blevet ret lydløse. De har skiftet til væsentligt større blæsere end på de gamle, og det har hjulpet rigtigt meget.

/ask
Til top
NitrO Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NitrO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 16:07
Ja den er virkelig lydløs :) Så skal man bare til at sætte sig ind i alt det den kan...damn der er meget synes jeg :)
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2012 kl. 20:01
Ja, mængden af features er ret lang og halvdelen kommer du ikke til at bruge. Når du så har lært alle features, så opdager du at man kan installere 3. Parts programmer og så kan du starte forfra...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu