Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SilverLine
Guld medlem
Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 713
|
Emne: God NAS til squeezebox Sendt: 03-Maj-2010 kl. 18:05 |
Hej forum....
Nu har jeg haft min Logitech Squeezebox Touch et stykke tid, og har erfaret, at den mest stabile og pålidelige måde, er ved at streame fra min computer til Toucèn. USBèn i Touchèn er for ustabil synes jeg. Og får flere irriterende og dumme fejl nogen gange. Så.... Jeg vil have mig en NAS. Har kigget lidt på Synology, som der vist ikke skulle være de store problemer med, at få til at virker med squeezebox server softwaren vel ? Men... Hvad model skal jeg mindst have, for at kunne kører det ordentligt og uden hakkeri ? Raid er ikke et krav synes jeg. Og har ikke brug for mere end 1tb plads. Håber på lidt hjælp.....
Forresten. Som det er nu, har jeg al min musik liggende i iTunes biblioteket i Apple LossLess formatet. Det er jo så meningen, at jeg ville smide det hele over på NASèn. Men kan det så laves sådan i iTunes, at jeg stadig kan "se" al musikken der, og redigere i navne mm. Altså at iTunes kigger på NASèn i stedet for i "iTunes musik mappen" ?? Og også når jeg f.eks. har købt en ny cd, og så ripper den ind i iTunes, så skulle den automatisk smide det over på NASèn ?
Redigeret af SilverLine - 03-Maj-2010 kl. 18:55
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 20:55 |
ReadyNAS fra Netgear er den eneste officielle understøttede NAS fra Logitechs side. Min svoger har en Duo og den virker faktisk fint. Men ellers ville jeg nok anbefale noget med lidt flere kræfter.
Hvad angår ITunes så skal du kopiere dit Itunes bibliotek over på din NAS og så inde i ITunes fortælle den at skal bruge det bibliotek der ligger på NAS'en. På den måde har du det kun til at ligge et sted og din SBS kan så tilgå det samme bibliotek.
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
SilverLine
Guld medlem
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 21:01 |
Men kan da se på Synologys side, at SBS følger med i deres "software pakke". Så måske ikke officelt fra Logitechs side af, men det må da fungere udemærket ?
|
|
 |
Kurt Poulsen
Guld medlem
Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 21:30 |
Jo det er korrekt, men du er afhængig af at Synology får tilpasset deres udgave af SBS til deres system. Det er du ikke med ReadyNAS. Men der er mange som bruger Synology til SBS og som er glade for det, så det er heller ikke nogen dårlig løsning.
Men er der nogen speciel grund til at det skal være en Synology?
|
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
|
 |
rasmusvn
Guld medlem
Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 21:39 |
SilverLine skrev:
Men kan da se på Synologys side, at SBS følger med i deres "software pakke". Så måske ikke officelt fra Logitechs side af, men det må da fungere udemærket ? |
Hvis det skulle have interesse, har jeg en DS110J til salg.
|
 |
birddog
Super bruger
Oprettet: 27-November-2006
Point: 344
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 21:53 |
problemet med synology er jo at det tager evigheder før de opdatere software pakken.
sidder selv og venter på de for lagt 7.5 op
|
 |
SilverLine
Guld medlem
|
Sendt: 03-Maj-2010 kl. 23:01 |
Kurt Pulsen >> Hvad for en ReadyNAS, skulle jeg så have som minimum ? Eller alle deres "readyNAS" kan måske kører SBS fuldt ud ?
Rasmusvn >> Virker interessant :-) Men er den ikke næsten for svag til at kører SBS ordentligt ?
birddog >> Gør det noget, at det ikke lige er den nyeste udgave man har ? Det eneste jeg skal bruge NASèn til, er jo bare at formidle mine mp3, flac og alac filer til min Touch. Det kan ældre versioner vel godt ?
|
|
 |
Markh
Super bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
|
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 00:20 |
birddog skrev:
problemet med synology er jo at det tager evigheder før de opdatere software pakken.
sidder selv og venter på de for lagt 7.5 op |
Vi kan kun være helt enige om at Synology generelt er sløve i betrækket mht. opdateringer af bl.a. Squeezebox Server. Alternativet er derfor at bruge SSODS, som er en tredjeparts-pakke, man installerer (kræver lidt Linux kendskab). SSODS skaber fundamentet til at køre Squeezebox Server, og 7.5.x er fint understøttet. Jeg benytter selv den løsning, fordi jeg ikke gider vente på Synology. QNAP er så vidt jeg ved en kende bedre til at opdatere. /Mark
|
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50
DVDO iScan Duo
XBOX360, PS3 og Wii
Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X
Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
|
 |
Markh
Super bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
|
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 00:28 |
SilverLine skrev:
Hej forum....
Nu har jeg haft min Logitech Squeezebox Touch et stykke tid, og har erfaret, at den mest stabile og pålidelige måde, er ved at streame fra min computer til Toucèn. USBèn i Touchèn er for ustabil synes jeg. Og får flere irriterende og dumme fejl nogen gange. Så.... Jeg vil have mig en NAS. Har kigget lidt på Synology, som der vist ikke skulle være de store problemer med, at få til at virker med squeezebox server softwaren vel ? Men... Hvad model skal jeg mindst have, for at kunne kører det ordentligt og uden hakkeri ? Raid er ikke et krav synes jeg. Og har ikke brug for mere end 1tb plads. Håber på lidt hjælp.....
Forresten. Som det er nu, har jeg al min musik liggende i iTunes biblioteket i Apple LossLess formatet. Det er jo så meningen, at jeg ville smide det hele over på NASèn. Men kan det så laves sådan i iTunes, at jeg stadig kan "se" al musikken der, og redigere i navne mm. Altså at iTunes kigger på NASèn i stedet for i "iTunes musik mappen" ?? Og også når jeg f.eks. har købt en ny cd, og så ripper den ind i iTunes, så skulle den automatisk smide det over på NASèn ? |
Jeg vil mene du skal gå efter x10 modellerne fra Synology. De er baseret på en Intel Atom processor, der har noget bedre ydelse end den Freescale processor, der tidligere har været anvendt (bl.a. x09 serien). Årsgaen til processoren skyldes, at jeg ikke mener at Apple Lossless er understøttet i hardwaren, men skal transcodes på serveren (NAS'en), og det kræver en vis regnekraft. Jeg ved ikke hvor meget det kræver, men en x10'er bør ikke have problemer med det. /Mark
|
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50
DVDO iScan Duo
XBOX360, PS3 og Wii
Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X
Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 08:55 |
Jeg har en Synology DS209+, som kører kanon med SBS. Jeg kan uden problemer streame HD-video fra NAS'en, samtidig med at min SBS kører.
Den er rigelig bestykket til at køre SBS - også selvom den skal decode, f.eks. Apple Lossless - Den har en 800 Mhz CPU og 512 MB RAM.
M.v.h.
|
 |
tipsen
Guld medlem
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
|
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 09:05 |
Jeg kan supplere HenrikB's udsagn ovenfor - har selv en DS-207+'er som kører fint og kan trække flere Squeezeboxe samt en PCH samtidig.
|
 |
Muele
Guld medlem
Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
|
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 14:02 |
Du kunne også overveje en vortexbox.
Det er en box som er skabt til at være Squeezeboxserver.
|
 |