recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God NAS til squeezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGod NAS til squeezebox

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 16:15
Henrik B og Tipsen --> Jeg kan hverken finde en DS207 samt DS209+ på synologys side. Jeg kan finde en der hedder DS209+II Er det efterfølgeren ? Den ligger på 1mhz processor kraft og 512mb ram. Kan en mindre model ikke gøre det ?

Eller hvad med den her, er det rigtig forstået at der følger 2*1tb HD med ? : http://www.dustin.dk/pd_5010374884.aspx?csref=edbpriser_5010374884

MarkH --> Kunne du ikke komme medet link, til en x10 model, du mener ville være passene ?

Redigeret af SilverLine - 04-Maj-2010 kl. 16:48
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 16:44
Jo, hvis du alligevel aldrig kommer til at putte mere end én disk i, kan du f.eks. vælge en DS109+:

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 16:51
Så kunne det vel lige så godt være en 209+II ? De koster stort set det samme. Og den kan kører RAID
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 16:52
Jep - kiggede ikke priser. Jeg har 209+ ikke fordi jeg skal køre raid, men p.g.a. muligheden for at udvide pladsen, blot ved at sætte en ekstra disk i. Smile

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 16:57
Henrik B >> Okay. Men kan læse lidt ud fra jeres besvarelser, at jeg skal op i det prisleje, for at det kører ordentligt. Så må jeg gå efter en DS209+II . Hvor meget hører man den til daglig, synes du ? Og kan man kode den til at lukke ned på et givent tidspunkt, og igen starte op, et givent tidspunkt ?

Redigeret af SilverLine - 04-Maj-2010 kl. 16:59
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 16:59
Jeg vil mene du fint kan "nøjes" med en DS-209 til at køre Squeezebox Server - den er væsentlig mere kraftig end min DS-207+ - og den er i et mere gunstigt prisleje.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 16:59
Du vil helt sikkert IKKE fortryde investeringen. Det funker bare, den siger praktisk talt intet, kanprogrammeres til at tænde/slukke/dvale, som du har lyst, dansk setup og betjening, kan ALT, og jeg mener ALT!

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg vil mene du fint kan "nøjes" med en DS-209 til at køre Squeezebox Server - den er væsentlig mere kraftig end min DS-207+ - og den er i et mere gunstigt prisleje.

Altså du mener fint jeg kan klare mig med denne : http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=synology+DS209&sp=all&pid=500273

Oprindeligt skrevet af HenrikB HenrikB skrev:

Du vil helt sikkert IKKE fortryde investeringen. Det funker bare, den siger praktisk talt intet, kanprogrammeres til at tænde/slukke/dvale, som du har lyst, dansk setup og betjening, kan ALT, og jeg mener ALT! .

Lyder godt :-) Men det kan alle Synology`s NAS` , kan de ikke ?

Redigeret af SilverLine - 04-Maj-2010 kl. 18:38
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

MarkH --> Kunne du ikke komme medet link, til en x10 model, du mener ville være passene ?

Den må jeg trække i mig igen. Synology har kun puttet 128MB RAM i de to mindste modeller DS-110j/DS-210j, og det er absolut i underkanten til Squeezebox Server. Der skal mindst 512 MB RAM i, som f.eks. DS-209+/DS-209+II.

/Mark
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 19:34
Hvis man kigger på det her link : http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_nas/Itemid,190
Er der ikke meget forskel i performence på hhv. Ds209 og ds209+II. Så vi er vel lidt ude i en overvejelse omkring hvor meget plads jeg tror jeg får brug for, og om jeg vil kører raid 1 ?? Har jeg ikke ret her ?

Btw. Hvad kan anbefales af Harddiske til synology, og nas generelt ? Jeg regner med jeg skal have 2 stk. 1TB. Synes jeg har læst et eller andet sted, at nogen harddiske ikke kan tåle at sidde i en NAS, kan det passe ?

Redigeret af SilverLine - 04-Maj-2010 kl. 20:11
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 20:13

Hvis man kigger på det her link : http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_nas/Itemid,190
Er der ikke meget forskel i performence på hhv. Ds209 og ds209+II. Så vi er vel lidt ude i en overvejelse omkring hvor meget plads jeg tror jeg får brug for, og om jeg vil kører raid 1 ?? Har jeg ikke ret her ?

DS209+II kommer med 512 MB RAM. DS209 er 256 MB, men hvis du mener DS209+ (bemærk +'et), er forskellen ikke så vanvittig stor (DS209+ har også 512 MB RAM).

/Mark
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 20:25

Kurt Pulsen >> Hvad for en ReadyNAS, skulle jeg så have som minimum ? Eller alle deres "readyNAS" kan måske kører SBS fuldt ud ?

Hvis der er transcoding involveret så mener jeg ikke de mindste NAS'er er kraftige nok. Der skal noget CPU-power til såsom Intels Atom processor. Så hvis jeg var dig ville jeg droppe NAS ideen og lave en lille server ud af en bærbar eller noget i den retning. Det giver dig en meget bedre performence. Hvis det skal være det helt store så er en Windows Home Server (WHS) også en mulighed. Det bruger jeg og det virker bare.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu