|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() |
||
Er det mig der er blind, når jeg påstår at jeg ikke kan finde en ds209+ hverken på synologys site, og på edbpriser. Den test jeg linker til. Er med ds209+II og ds209 (uden + til sidst) Se link : http://www.smallnetbuilder.com/nas/nas-reviews/30944-synology-ds209-and-ds209ii-reviewed
Att Kurt Poulsen --> Hmm så synes jeg det begynder at blive for omfangsrigt. Ville bare have et sted at streame fra, til min Squeezebox Touch.
Redigeret af SilverLine - 04-Maj-2010 kl. 20:34 |
|||
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|||
![]() |
|||
Markh ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2006 Sted: København Status: Offline Point: 317 |
![]() |
||
Du er bestemt ikke blind. 209+II har erstattet 209+. Den eneste forskel på dem er en lidt hurtigere processor.
Hvis du skal have en idé om processoren kan følge med, kan du prøve at holde øje med CPU-forbruget på den maskine, du har Squeezebox kørende på. Sammenlign forbruget, når du hhv. afspiller og ikke afspiller. Et andet alternativ er at konvertere din musik fra Apple Lossless til FLAC. FLAC er direkte understøttet i hardware, så der sker ingen transcoding. Jeg kan dog forestille mig at du kommer i konflikt med iTunes; så vidt jeg husker understøtter iTunes ikke FLAC (men bruger ikke selv iTunes, så det er husket frit fra leveren. ![]() /Mark |
|||
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50
DVDO iScan Duo XBOX360, PS3 og Wii Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect |
|||
![]() |
|||
kalt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 56 |
![]() |
||
Nej, det kan en ældre version desværre ikke. Ver. 7.5 af Squeezebox server er krævet for at køre SB Touch fra en NAS. Og den pakke har Synology ikke fået lavet endnu. Følg evt. denne tråd: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=131&t=23601
/Morten
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Hold nu op! Selvfølgelig kan en 800 - 1.000 MHz CPU transcode musikfiler "on the fly"!
M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() |
||
Men deres samligning er stadig mellem 209+II og 209. Og IKKE 209+. Ja det er rigtigt at iTunes ikke understytter FLAC. Hmm okay, kan du lige forklare kort hvad "transcoding" dækker over. Skal det forståes sådan, at min pc (med SBS) eller en NAS med SBS, skal bruge kaft på først at "udpakke" Ápple LossLess filen, inden den sendes til Touchèn ??
Kalt --> Doooh :-( Det vidste jeg så ikke. Men mon ikke den snart kommer ? Så svært er det vel ikke at installere SSODS ? Redigeret af SilverLine - 04-Maj-2010 kl. 21:15 |
|||
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|||
![]() |
|||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
||
Det har du fuldstændig ret i så lang tid det ikke er en ARM-processor vi taler og som typisk sidder i en NAS. En VIA-baseret server er også tilstrækkelig. Grunden til jeg pegede på en Atom baseret pc er fordi at det er den som de fleste NET-books er baseret på og de er faktisk meget billige og kan sagtens drive SBS. Men ellers har du ret. Mindre kan også gøre det. |
|||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
||
Jeg testede på et tidspunkt transcoding af flac til mp3 på min ds-207+ og dét kunne den ikke magte - men den kørte da et godt stykke inden den hakkede og pauserne var ikke store - så jeg har en idé om at den var "tæt på" i performance.
Jeg har reelt dog ikke brug for det, da jeg har valgt at have hovedparten af min musik i FLAC-format, som er lossless og understøttet af boksene - dermed står de for at decode skidtet, hvilket de er ganske effektive til. Den resterende del af musikken ligger i mp3- og wma-format, som også er understøttet og dermed heller ikke volder problemer. Fra wiki'en: Native or Transcoded? In the SqueezeCenter/Squeezebox world, this can be an important difference. The various models of Squeezebox can handle different file types internally, so given (for example) an MP3 file can decode it into music within the box. Other file types can't be handled within the Squeezebox and are "transcoded", i.e. decoded in SqueezeCenter into another format that the Squeezebox does know how to handle (see also: Transcoding). SqueezeBox players natively handle the following formats: Lossless: AIFF, PCM, FLAC, WAV Lossy: MP3, OGG and WMA (except WMA Lossless): Some earlier models just MP3. See Hardware comparison. Another significant difference for a Squeezebox is that you can fast-forward or rewind with a format that can be played natively, but not one that is being transcoded. markh: Ja, det er den rigtige model du har linket til på edbpriser - og der er ikke nævneværdig forskel i rå performance mellem DS209 og DS209+II - den primære forskel ligger i evnen til at håndtere flere samtidige brugere, hvilket er det scenarie, som DS209+II er bygget til. Mht. hukommelsesforbruget kan jeg se at Squeezebox Server bruger 136 Mb hos mig - det er med godt 1500 (fulde) albums, men dog med trimmede meta-data, hvilket kan have en stor betydning for databasens størrelses. Nogle skriver at man minimum skal have en NAS med 512Mb, hvilket jeg har svært ved at relatere til - hvor kommer de tal fra? |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Man kan sige at RAM vel altid er godt at ha'.
![]() Så'n en NAS begynder man også hurtigt at bruge til andet: Peer-to-peer, Backup, ftp, streaming af andet media indhold m.v. Jeg gør i hvertfald.
M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
||
Tjahh - men det er penge jo også - og det er jo dumt at give penge for noget man ikke bruger...
Det gør jeg også - den skal jo udnyttes til det yderste :-) Har du styr på hvor stor en del af rammen du udnytter på din nas? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har luret lidt når den streamer HD-film. Da ligger det omkring de 20%. Har ikke lige tjekket, når den streamer dét, samtidig med musik til Duet'en og download...
M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har nu testet med samtidig straming af en (Full) HD film, Torrent download, SBS kørende på NAS'en, samt streaming af et FLAC-nummer til min Duet - hér er resultatet:
![]() M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
||
Da du bruger FLAC belaster det ikke ret meget.
Prøv for sjov skyld at streame et andet lossless format f.eks. WMA lossless, og bagefter to forskellige WMA Lossless til to forskellige squeezeboxe så vil jeg tro den får travlt
![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |