recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God NAS til squeezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGod NAS til squeezebox

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 07:44
Den understøtter ikke WMA Lossless direkte - mig bekendt?

Men det giver nok ikke den store hukommelsesbelastning, som der blev spurgt til, men derimod CPU-belastning. Smile

M.v.h.
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 07:51
Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Kalt --> Doooh :-( Det vidste jeg så ikke. Men mon ikke den snart kommer ? Så svært er det vel ikke at installere SSODS ?

Jeg håber, den snart kommer. Men Synology holder desværre lidt igen med at melde noget ud. Venter dog på et svar fra deres support.

Har ikke forsøgt mig med SSODS, men har man lidt erfaring med Linux, skulle det vist ikke være så vanskeligt. Jeg har bare aldrig rodet med Linux, derfor holder jeg lige lidt igen. Har installeret SB server på mit mediecenter, så indtil videre kører det ok. Vil bare gerne slippe for at have det tændt, når nu det ikke burde være nødvendigt.

Til top
Viking30 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2005
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 15:03
Kan sådan en køres igennem et trådløst netværk eller skal det være lan for at undgå problemer?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 15:04
Den kan godt køre trådløst...

M.v.h.
Til top
Viking30 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2005
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 15:07
Irriterende, så må pungen nok op af lommen igen :)

Tak for hurtigt svar.
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Ja, det er den rigtige model du har linket til på edbpriser - og der er ikke nævneværdig forskel i rå performance mellem DS209 og DS209+II - den primære forskel ligger i evnen til at håndtere flere samtidige brugere, hvilket er det scenarie, som DS209+II er bygget til.

Okay, jeg skal jo primært bruge den som lagerplads til min Squeezebox Touch. Så det er jo ikke mange brugere den skal håndtagere, så kan jeg vel sagtens "Nøjes" med en ds209 ?

Jeg har fået svar fra Synology, mht. hvornår de regner med at de releaser SBS 7,5, og svaret var : Sidst i den her måned. Så der går lidt endnu....

DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 16:34
Så er det bare at benytte SqueezeServer på din PC så længe.  Wink

M.v.h.
Til top
cpm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 20:51
Er der nogle der har erfaringer med hvordan disse NAS enheder håndterer det med at gå i standby/spinne diske ned når en Squeezebox er tilsluttet?

Er det f.eks. nødvendigt at installere et 3. parts plugin som SrvrPowerCtrl for at dette fungerer?

Jeg prøvede for nogle år tilbage en Synology DS107 og SSODS og havde så meget bøvl med dette at jeg returnerede den.

M.v.h.
CPM
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 21:30
Min erfaring er standby harmonerer dårligt med en standardinstallation, hvor alle plugins og features er koblet til - jeg har slået en masse (ubrugelige?) plugins fra og ændret nogle standardindstillinger og det betyder at standby fungerer fint hos mig og (med mindre udsving) har gjort det i flere år.
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2010 kl. 21:52
Personligt har jeg aldrig brugt standby fordi jeg bruger min Boom som vækkeur, men diskene spinder naturligvis ned når de ikke har været brugt i et antal minutter.
Men efter det jeg har læst mig til så er det ikke noget der er Squeezeboxenes livret. De skriver at det skulle være blevet bedre med version 7.5 fordi Controlleren har fået WOL til at virke.
Men hvis jeg var jer ville jeg ikke eksperimentere med det før jeg i et par måneder har haft en fungerende SBS installation, så I ikke blander en masse ting sammen. Keep It Simple.
Men i øvrigt er jeg enig med Tipsen i at det er en god ide at slå alle de plugins fra som man ikke bruger. Og der er rigtig mange som er unødvendige.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2010 kl. 10:29

Jeg har fået svar fra Synology, mht. hvornår de regner med at de releaser SBS 7,5, og svaret var : Sidst i den her måned. Så der går lidt endnu....

Det lyder lovende. Der gik jo næsten et halvt år imellem deres seneste opdateringer. Og da de netop har udgivet 7.4.2 (som de i øvrigt udgav efter release af 7.5 fra Logitech?!?), kunne man jo frygte en lang ventetid.

Jeg har ikke kunnet finde noget på deres forum om, hvornår de regner med at release 7.5. Er det noget, du har spurgt om direkte til deres support? Jeg har nemlig selv skrevet til dem om det samme for et par dage siden, men jeg har endnu ikke hørt fra dem. Håber på samme svar.

/kalt
Til top
kalt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2010 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af kalt kalt skrev:

Det lyder lovende. Der gik jo næsten et halvt år imellem deres seneste opdateringer. Og da de netop har udgivet 7.4.2 (som de i øvrigt udgav efter release af 7.5 fra Logitech?!?), kunne man jo frygte en lang ventetid.

Jeg har ikke kunnet finde noget på deres forum om, hvornår de regner med at release 7.5. Er det noget, du har spurgt om direkte til deres support? Jeg har nemlig selv skrevet til dem om det samme for et par dage siden, men jeg har endnu ikke hørt fra dem. Håber på samme svar.

/kalt

Så har jeg fået svar fra deres support. De skriver at pakken er lavet, men at deres QC team skal have den testet inden release (fair nok ;o). Men de kan ikke komme med en præcis releasedato endnu. Så ikke noget om "sidst i den her måned" til mig... I øvrigt spurgte jeg ikke efter en præcis dato men bare om der vil gå dage, uger eller måneder inden pakken vil være tilgængelig. Vi må vente og se...

/kalt
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu