recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God PDF-printer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGod PDF-printer.

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 07:57
Foxit pdf Reader er faktisk et eksempel på et rigtig dårligt program. Vi har oplevet et stort rederi firma der brugte det program. De havde det problem at alle deres printere. Genstartede pga en ps fejl. Det nuance program der følger med Brother er et helvede og indeholder 3 - 4 automatiske programmer, Lad være med at bruge det. Det program jeg henvise er også en helt almindelig pdf printer og væsentlig bedre end Brother bundlen.

Angående program Frrester så har vi til nød brugt cute og bullzip.
Jeg finder lige det korrekte link til dig når jeg kommer på arbejde.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 08:11
Foxit Reader fungere kanon godt hos mig, så jeg har ikke tænkt mig at skifte. Det er et super lækkert program til at åbne PDF'ere efter min mening.

Nuance fra Brother printeren - ja, jeg har også afinstalleret det på min computer. Vil huske at få det afinstalleret fra de computere i Lithauen hvor printer softwaren er blevet installeret - eller sige til dem om at afinstallere det.

Jeg synes at både CutePDF og Bullzip PDF fungerer helt godt. Men jeg er stadig åben over for andre forslag.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Foxit Reader fungere kanon godt hos mig, så jeg har ikke tænkt mig at skifte. Det er et super lækkert program til at åbne PDF'ere efter min mening

By all means :-) hvis du render ind i problemer så ved du hvad du skal gøre :-) Skift til Adobe Reader f.eks.

Nuance fra Brother printeren - ja, jeg har også afinstalleret det på min computer. Vil huske at få det afinstalleret fra de computere i Lithauen hvor printer softwaren er blevet installeret - eller sige til dem om at afinstallere det.

problemet er som sådan ikke "Nuance". Problemet skyldes nok mest "Paperport" som er et "arkiverings program" der !automatisk! starter med maskinen og trækker MANGE ressourcer. Dernæst har man så det problem, at den automatiserede installer der medfølger til mange "hygge printere" (HP/BROTHER/CANON) lægger en ordentlig røvfuld ligegyldige ting ind der sløver folks udstyr.

Jeg synes at både CutePDF og Bullzip PDF fungerer helt godt. Men jeg er stadig åben over for andre forslag.

CutePDF & bullzip PDF er også fine løsninger men igen "Adobe Layer print standarderne" overholdes som regel ikke og du kan som regel heller ikke styre hvorledes du komprimerer af tekst & billeder, ilægger fonte, icc-profiler....
Men så længe man ikke roder med det er der ingen ko på isen :-)

Nuance PDF Converter Professionel 7 er grundlæggende en fuld Adobe Acrobat inkl. PDF-write printer.
Når man installerer den skal man lige sørge for, at den ikke 'overtager' PDF-filformatet.

God fornøjelse :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 11:32
Der er en grund til at jeg ikke bruger Adobe Reader - den er frygtlig tung og langsom i sammenligning. :-)

Aahahaha - paperport. Kan printeren godt installeres uden paperport - det er ikke noget man skal bruge for at printeren virker? Fordi når softwaren installeres med paperport tager installationen ganske lang tid. Jeg spekulerede nemlig på om jeg i stedet skulle have valgt at installere uden paperport. Kan man godt slippe af med den når softwaren er installeret? Eller skal man fjerne printeren og installere den igen?

Hvis det bare er PDF printeren jeg skal have så er det vel bare Nuance PDF Create 7? - Men den er der så ikke en trial på. Til at læse PDF har de også Nuance PDF Reader. Den kunne man jo prøve - hvem ved, måske kommer man til at synes den er bedre og sjovere end Foxit Reader...  :-)

Thorvald.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 12:14

Aahahaha - paperport. Kan printeren godt installeres uden paperport - det er ikke noget man skal bruge for at printeren virker?

Det afhænger nok af hvor omfattende du benytter maskinen. Men hvis det "kun" er print ville jeg da kun hente selve printerdriveren og glemme alt andet.  Hvis det er Scan kan du godt risikere du skal bruge noget hjælpe software.

Men paperport kan du egentlig bare afinstallere ... Det samme kan gøres med f.eks en HP officejet der installere "hjemmesider/forbrugsstoffer" og andre "sjove" programmer.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 12:37
Til scan o.a. er der hjælpesoftwaren "Controlcenter". Til den nye printer i Lithauen, der er nogle modeller yngre end min, har de fået version 4. Jeg har version 3 som jeg synes væsentligt bedre om - mere overskuelig. Ved dog ikke om det kan lade sig gøre at bruge version 3 sammen med den nyere printer. Nå men paperport - hvordan afinstallerer man den? Jeg finder den ikke sådan lige.

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 15:05

Der er en grund til at jeg ikke bruger Adobe Reader - den er frygtlig tung og langsom i sammenligning. :-)

Det har den været.

Gik fra Foxit til Adobe Reader X, det virker bare bedre og hurtigere - eneste anke er at zoom ikke kan være ctrl+ og ctrl -

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2011 kl. 15:16
Ok - det kan så måske være. Prøvede lige Nuance PDF Reader. Tror ikke jeg vil hænge ved den. Kommentar mulighederne er væsentligt ringere end i Foxit Reader. Måske jeg skal prøve Adobe igen - bare for at prøve.

Men hov - nu fjerner vi os jo fra emnet omkring PDF printere, hehehehehehe....  ;-)

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 05:59
Hej.

Installerede Adobe Reader X - og jeg må sige du har ret. Det er noget helt andet end de Adobe pdf-læsere der har været tidligere. Kan også godt lide den mulighed med at skrive kommentarer ind i talebobler (gule sedler). Fik en PDF igår med kommentarer og så kunne jeg skrive mine kommentarer til hans kommentarer nemt og enkelt. Men det ærgrer mig at den ikke har de kommentar muligheder som Foxit reader har, hvor man kan tegne og skrive direkte på pdf filen, f.eks. skrive i en tekstbox. Det bruger jeg en del - og så printer jeg til pdf, hvor så det jeg har skrevet eller tegnet på pdf filen "sidder" permanent som en del af pdf-filen.

Redigeret af Thorvald - 17-November-2011 kl. 06:00

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 12:14
@Thorvald: Når du er igang med at teste, så skulle du faktisk prøve den "rigtige" Acrobat Wink

Du kan downloade en free trial her:

Det kan godt være at du synes det er for dyrt, men jeg synes du skylder dig selv at prøve det rigtige. Om ikke andet så for at sammenligne, og vide hvad der er muligt.

Redigeret af Brixen - 17-November-2011 kl. 13:10
Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 12:43
- Sagde du $199?? Aaaah - det var dig der var miljøskadet... LOL   Yep, det er for dyrt. Men derfor kan det jo ikke skade noget at prøve den og se hvad den kan.

Thorvald.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 13:11
§199 er for en upgrade - full version er dyrere LOL