|
God råd ønskes vedr. streamet musik og DALI 18 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pr0gm4m ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-August-2006 Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-August-2013 kl. 13:14 |
Lang indledning som baggrund, dernæst et par mere konkrete spørgsmål. De er tilsluttet en aldrende Yamaha AX-592 forstærker og har de seneste mange år hovedsageligt fået streamet musikken via en Squeezebox Classic - så klassisk at der står SlimDevices på den ![]() Nu har Apple imidlertid overtaget husstanden med iMac, iPhone, iPad, iTunes og Apple TV. Musikken streames nu hovedsageligt enten fra iMac eller fra Yousee Plays app til Apple TV, hvorfra det via HDMI ryger til TV og derfra analogt til forstærkeren. Uden at være speciel audiofil så kan det godt høres at det ikke er en optimal løsning rent lydkvalitetsmæssigt selvom det er fikst rent betjeningsmæssigt. Desuden synes jeg at mit setup lyder under at der skal et rimeligt højt lydtryk til førend det svinger - hvilket ikke er godt da vi bor i lejlighed. Spørgsmål.
Hvis I fik læst her ned til så håber jeg at i også har et par gode råd at dele med mig.
|
|
proud to be prog
|
|
![]() |
|
Kolmogorov ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-November-2010 Status: Offline Point: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ang. Forstærker til streaming er jeg selv på nippet til at købe en Pro-ject stream dsa. :)
|
|
Two wrongs doesn't make a right, but three rights makes a left.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
1 - en vis forbedring, men næppe det voldsomme.
2 - ja, en simpel løsning med kun en forstærker hvor alt er indbygget gør verden meget lettere og dig mere glad. 3 - er det i bund og grund Dali'erne du er utilfreds med rent lydmæssigt? Klaus |
|
![]() |
|
pr0gm4m ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-August-2006 Status: Offline Point: 12 |
@KlausDM
|
|
proud to be prog
|
|
![]() |
|
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
Du har ikke overvejet at skifte til andre gulvhøjtalere? En udskiftning behøver jo ikke at gå i retning af små vægmonterede højtalere.
|
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|
![]() |
|
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
Bortset fra det, så tillader jeg mig et bud på dine spørgsmål.
1. Dit kildemateriale er af meget lav kvalitet, hvis du spiller fra TDC Play. Du vil muligvis høre en forbedring, men det kan også give bagslag, hvis DAC'en afslører, at dit kildemateriale faktisk er af lav kvalitet. 2. Vær opmærksom på, at Pioneer A-70 ikke har en optisk indgang, som Apple TV bruger. XTZ'en er en god mulighed, men er en stor basse. Tror du skal overveje, om du trænger til nyt eller om det er vigtigere bare at få tilpasset, så betjeningen af det nuværende er simplere. Det skader ikke at tage en tur rundt i nærmeste storby og høre på nogle forskellige løsninger. Der er sket meget på 20 på nogle fronter og mindre på andre.
|
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
Hvorfor ikke bare bruge den optiske udgang på Apple tv og fører det til en DAC (jeg bruger en lindy) og derfra ind i din forstærker. Nu har jeg ikke samme højttalere for enden af den optiske udgang og HDMI udgangen på mit Apple tv, men lydkvaliteten er ikke faldet af hvad jeg kan høre.
|
|
![]() |
|
@Frugtkompot (nice alias)
Her undersøger jeg en masse om det jeg overvejer at købe. Og jeg vidste udemærket at Pioneer A-70 ikke har optisk ind. MEN glemmer så at se på hvad der er i mit nuværende setup - Læs optisk ud og hdmi på Apple TV. Tak for den reminder.
|
|
proud to be prog
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |