recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God receiver i 4k klassen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGod receiver i 4k klassen?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
NesraL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af NesraL NesraL skrev:

Jeg har forresten lige opdaget at Denons avr 2308, kan fåes til 4999 kroner, så længe at man køber den i sølv finish.. Den kunne måske også være værd at overvejer i denne her prisklasse?

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-2308_surround_receiver_soelv.htm

Det ser nemlig også ud til at den har noget udmærket opskalering af videokilder. (f.eks. min wii, som jeg jo meget gerne vil have koblet til receiveren).

Der står om Denon avr 1908, at den ikke kan opskalere et interlaced (i)-signal til progressivt (p)-signal. Der står ikke det samme om om Denons avr 2308. Og når jeg bare kobler min wii direkte til min fladskærm (med komponent kabler vel og mærket, som skulle være den bedste billede-overførsel til den konsol), kører den kun i 576i.

Så Denon avr 2308 kunne måske også være vejen frem?

Det kunne den helt sikkert... Både Marantz og Denon er gode bud! Dog ville jeg her begynde at tænke lidt på hvordan de ville indgå i en kombination med det andet udstyr... Alt højtaler og effektforstærker!

Hvilket mærke er de af?

Denon skulle passe helt fint til mit udstyr. Det har det gjort indtil videre med min Denon avr 2105 i hvert fald. 

Men jeg har en komplet serie af Dali's Concept højtalere. 2 store Dali Concept 8'ere som fronter, en center, subwoofer og 2 baghøjtalere.
Effektblokken er en Classic 8.0b fra ardency audio.

Dog overvejer jeg at udskifte fronterne og centeren til noget Dali Ikon eller Dali Evidence på et tidspunkt. Det må dog vente til pengene er til det. Først og fremmest skal det hele lige være klart til de nye formater

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 21:59
Lækker effektblok...

Jeg tror umiddelbart at både Marantz og Denon vil passe godt, nu har du jo selv haft Denon og kender denne!
Men marantz skulle gå for at lave mere musiskalske produkter, så hvis du også høre meget musik var det måske vædr at tage med!

HVis jeg var dig, så ville jeg låne begge med hjem, og teste dem over en weekend!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
NesraL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 00:22

Lækker effektblok...

Tak for det!  Den gør det også rigtig godt, selvom den måske ikke har de bedste højtalere at arbejde med!

Jeg tror umiddelbart at både Marantz og Denon vil passe godt, nu har du jo selv haft Denon og kender denne!
Men marantz skulle gå for at lave mere musiskalske produkter, så hvis du også høre meget musik var det måske vædr at tage med!

HVis jeg var dig, så ville jeg låne begge med hjem, og teste dem over en weekend!

MVH

Ja! Det ville være helt suverænt at få lov til at låne dem med hjem. Nu er jeg selv fra Århus, hvor der jo er Tapeconnection og Hifi-klubben som fører henholdsvis Marantz og Denon.. Mulighederne er der i hvert fald!

Men en Denon avr 2308 og en Marantz SR 4002 må være de 2 kandidater jeg lige umiddelbart har snævret mig ind på. Tilsyneladende kan Denon en smule mere på video-siden, men er måske noget mindre musikalsk, og så er den jo også lidt dyrere. Spørgsmålet er om det er de ekstra penge værd! Jeg kan jo starte med at høre dem begge 2..

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2008 kl. 00:45
Oprindeligt skrevet af NesraL NesraL skrev:

Lækker effektblok...

Tak for det!  Den gør det også rigtig godt, selvom den måske ikke har de bedste højtalere at arbejde med!

MVH

Ja! Det ville være helt suverænt at få lov til at låne dem med hjem. Nu er jeg selv fra Århus, hvor der jo er Tapeconnection og Hifi-klubben som fører henholdsvis Marantz og Denon.. Mulighederne er der i hvert fald!

Men en Denon avr 2308 og en Marantz SR 4002 må være de 2 kandidater jeg lige umiddelbart har snævret mig ind på. Tilsyneladende kan Denon en smule mere på video-siden, men er måske noget mindre musikalsk, og så er den jo også lidt dyrere. Spørgsmålet er om det er de ekstra penge værd! Jeg kan jo starte med at høre dem begge 2..

Det lyder som en rigtig god plan!  Og du har ret, det spiller også ind om man er til videodelen, eller vil have mere musik og fodtramp. Men sådan er vi jo så forskellige!!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu