recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God WIFI USB dongle
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGod WIFI USB dongle

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Emne: God WIFI USB dongle
    Sendt: 01-December-2011 kl. 20:30
Tip søges:
 
Skal hjælpe med at få trådløs netforbindelse på en "midaldrende" Dell stationær. Har kigget på flere USB dongles, da jeg så slipper for at rode med installation af trådløst netkort i den.
 
Hælder mod den første af de nævnte, har egentlig ingen fornuftig begrundelse, udover at de D-link produkter jeg har haft fungerer som de skal uden bøvl.
 
Den skal bare bruges til lidt alm. surf, der er relativ kort afstand til trådløs router og ingen krav om høj ydelse etc.
Er der noget der skulle begrunde at købe noget dyrere end den første D-link?
 
D-link
 
Netgear:
 
Dyrere D-link:
 
 
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2011 kl. 09:04
Jeg ville vælge Netgear'en alene af den grund at man her har mulighed for at flytte antennen til optimal forbindelse. De vil sikkert alle fungere, men hvis der er et "blind spot" bag computeren (som der vel kan være da der her kan være en del "støj"), så vil det være en fordel at kunne flytte antennen væk herfra.

/ask
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2011 kl. 17:59
D-link har også medfølgende kabel/holder så den kan flyttes lidt.
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2011 kl. 19:35
Til det behov, du beskriver, ville jeg klart tage den førstnævnte D-Link.
Udstyr fra Netgear er ikke altid så pålideligt, som det umiddelbart virker. Jeg har haft et par kedelige oplevelser.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 15:03
Bedste råd - Prøv dig frem.
Køb tingene online, afprøv og returner, hvis det ikke er godt nok, efter at have testet det ordentligt.
 
Du er en situation hvor du skal rode med noget der i sig selv er hammerende ustabilt, (tro mig, der er snart ikke det udstyr jeg ikke har testet i mit hjem). Og selv dyre og såkaldte stabile produkter kan vise sig at være ustabile, i lige præcis din situation.
Trådløs net er bare ustabilt!
 
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 16:14
Jeg ville vælge noget med ekstern antenne, ala denne (fra eBay). Du kan sikkert finde samme produkt hos en Kina sælger til lavere pris (og under toldgrænsen på 80 kr).

Man kan aldrig være 100% sikker med unbranded enheder fra eBay, men linket ligner en med Realtek chipset som jeg har, og som virker uforholdsmæssigt bedre end de andre som jeg har testet (med enten Ralink eller Realtek chipset). Mine erfaringer er med Linux, og driver/software har betydning for performance, så Windows folket kan have andre erfaringer.

Og det kan være med et helt andet chipset end i sidste måned (det problem gælder også for branded enheder som D-Link, Netgear, m.fl.).

Så prøv dig frem som Kim skriver... Med PostDKs priser vil jeg nok hellere satse på en køb-billigt-på-eBay-og-smid-væk-indtil-det-virker strategi i stedet for at købe dyrt i Danmark og satse på returretten.

Og når naboen i næste uge skifter sit udstyr, kan det være en anden USB dims fra bunken som virker bedre, og så er det meget praktisk at have sit eget lille lager.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 09:16
Tak for svarene.
Fik mulighed for at låne en D-link, så nu bliver den afprøvet inden køb...
 
 
Ps.
Hvis man skal handle billige småting kan jeg i øvrigt anbefale dealextreme.com
Billigt, fragtfrit, virker upåklageligt, har haft en RMA hvor en ny stump blev fremsendt uden problemer. Man skal bare være opmærksom på toldgrænsen på 80kr (eller tage chancenTongue).


Redigeret af thor-thor - 05-December-2011 kl. 09:19
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 14:20
OT: Ang Dealextreme lagerføres nogle af varerne også hos deres afdeling i UK - og dermed kan man få hurtigere levering og behøver ikke bekymre sig om bagatelgrænsen på 80kr - se mere her http://www.dealextreme.com/c/dx-overseas-warehouse-stocking-fast-shipment-western-europe-address-only-100002
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu