recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode aktive kompakthøjtalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gode aktive kompakthøjtalere?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2022 kl. 18:33
System Audio Air 9 er rigtigt fine, og går pænt dybt størrelsen taget i betragtning.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2022 kl. 18:41
Har haft saxo 5 og de er skarpe i lyden og kan ikke spille bas

Man må da håbe de der Air 9 er bedre
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2022 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Har haft saxo 5 og de er skarpe i lyden og kan ikke spille bas

Man må da håbe de der Air 9 er bedre


Dem har jeg også haft, og de er på ingen måde skarpe, bassen er gennemsnitlig.
Til top
osimum Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2020
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osimum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2022 kl. 06:54
Lige en tanke, er det på nogen måde muligt at forbinde et pat aktive/trådløse højtalere til den her:


Jeg kan nemlig se at den har MC RIAA forstærker og det har jeg også brug for.

Nok pænt overkill da jeg jo ikke vil bruge forstærkeren men den har alle de tilslutningsmuligheder jeg har brug for inkl. indbygget chromecast 
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2022 kl. 16:32
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2022 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af osimum osimum skrev:

Lige en tanke, er det på nogen måde muligt at forbinde et pat aktive/trådløse højtalere til den her:

Umiddelbart seer du ud til at have mulighed for pre out til aktive højttalere.

Men - hvorfor vil du sætte aktive højttalere til, når du har en suveræn forstærker med masser af kræfter?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2022 kl. 10:26
Det er super overkill at købe en så god forstærker og så kun bruge forforstærker delen af den. Men en løsning bygget op omkring forstærkeren, og med et par gode (passive) højttalere i samme prisklasse - så har du noget fornuftigt, men til 2-3x den pris du indikerede til at starte med.

Alternativt har mange aktive højttalere har også en analog indgang (evt via en connect boks) hvor du kan tilslutte f.eks. en Riaa. Hverken boksen eller en riaa fylder det store, og kan nemt gemmes væk.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2022 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Jeg ville tage et kig på et sæt aktive fra Buchardt Audio, en anden nyere dansk fabrikant med mange gode anmeldelser, f.eks. A500:

De skyder noget over budgettet…….
Korrekt; jeg havde tænkt at efterlyse et budget, da jeg åbenbart havde misset den sidste linje, hvor det jo stod!
My bad...  :(
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu