recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode All-round In-Ears
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gode All-round In-Ears

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Hekon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hekon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gode All-round In-Ears
    Sendt: 05-Marts-2012 kl. 23:42
Hejsa,

Jeg er på jagt efter et par gode in-ears til at bruge med hhv. mine telefoner (pt. SGSII), Ipad (2 el. 3), laptop (Lenovo) + TV (Samsung C8705 + c5200) til hhv. musik, TV og Film. Jeg har siddet og smålæst på lidt forskellige typer, men synes det er temmelig svært at vurdere, hvad man skal gå efter eftersom det lidt er et trade-off mellem kvaliten af høretelefoner kontra mit eget udstyr. Pris op til 2.000, hvis jeg vel og mærke for mere ud af dette.

Hvis det er nogen der kan anbefale noget godt eller et godt sted at samle mere information om dette vil jeg sætte stor pris på det

Mvh
Henrik
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2012 kl. 23:58
Jeg er meget godt tilfreds med mine Audio-Technica ATH-CK10, som har klart den bedste byggekvalitet jeg er stødt på indtil videre. Lyden vil jeg beskrive som meget neutral med en forholdsvis flad kurve, dog er bunden let. De er også sindssyg hurtige.

Andre som je ville overveje i den prisklasse, dog uden at have hørt dem:
Ortofon E-Q5
Ultimate Ears Triple-Fi 10 Pro
Westone UM3X

Kig evt. inde på www.head-fi.org da der er rigtig meget god information derinde, og en masse der ved hvad de taler om. Hold dig dog fra generelt det nye hotte produkt alle taler om, såkaldt "Flavor of the Month" da jeg syntes at kunne læse på folks langtidsopleveser, at produkter sjældent lever op til forventninger.
Der er også et dansk pendant i hoved-fi.dk også med folk der har et rigtig godt indblik i markedet og produkterne.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 09:40
Jeg kan anbefale disse: http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=22&product_number=1010295

Evt. opgraderet med et sæt DIY ørepropper: http://www.instructables.com/id/Improve-Your-In-Ear-Monitors/

Vær lige opmærksom på, at når du sætter sådanne fine og detaljerige propper i PC'en, kommer der en del hørbar støj i ørene. Bl.a. fra harddisk og div. blæsere

Til top
Hekon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hekon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Jeg er meget godt tilfreds med mine Audio-Technica ATH-CK10, som har klart den bedste byggekvalitet jeg er stødt på indtil videre. Lyden vil jeg beskrive som meget neutral med en forholdsvis flad kurve, dog er bunden let. De er også sindssyg hurtige.

Andre som je ville overveje i den prisklasse, dog uden at have hørt dem:
Ortofon E-Q5
Ultimate Ears Triple-Fi 10 Pro
Westone UM3X

Kig evt. inde på www.head-fi.org da der er rigtig meget god information derinde, og en masse der ved hvad de taler om. Hold dig dog fra generelt det nye hotte produkt alle taler om, såkaldt "Flavor of the Month" da jeg syntes at kunne læse på folks langtidsopleveser, at produkter sjældent lever op til forventninger.
Der er også et dansk pendant i hoved-fi.dk også med folk der har et rigtig godt indblik i markedet og produkterne.

Jeg bukker og takker for linket - Det ligner det helt rette sted at suge information (næsten for meget :)) Jeg kan godt se at der er en del termer, som jeg lige skal have fuldt styr på. 
Lånte en af mine venner Beats by Dre (over the ear), som han havde sluppet over 2.000 for fordi de skulle være de bedste. Fair nok, han hører en del bastungt musik, som lød ok, men resten.... Så nu må jeg finde en bedre kompromis. 

Mht dine CK10'er, så fandt jeg denne anmeldelse, som egentlig tiltalte mig rigtig godt (selvom trance ikke er det jeg hører mest, så lyder det til at være nogle fantasiske all-round). Jeg hører alt slags musik, men også en del live optagelser og her blev jeg en smule bekymret fsva. kommentarer omkring at de ikke var gode til rock, hvilket godt kunne bekymret fsva. en live optagelse. Har du nogen erfaring mht liveoptagelse (skal lige siges at det primært vil være pop/klassisk/rBb  og ikke så meget rigtig rock)
Til top
Hekon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hekon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 10:58
Beanie, 

Tak for tippet, dem vil jeg da klart læse nærmere om, da prisen jo er tiltalene. Og tak for den geniale link til DIY propper... det skal helt sikkert forsøges
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1597
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 11:06
Så lidt...De var iøvrigt testvinder i sin klasse i What-hifi sidste år (deraf årsag, til at jeg købte dem)

Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 15:43
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Hekon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hekon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2012 kl. 17:27
Er det bare mig der ikke kan finde CK10'eren eller er de udgåetaf produktion? 

Nogen der har erfaring med sennheiser IE8 - får temmelig gode anmeldelser 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 20:16
CK10 er en udgået model ja også da jeg købte mine, de kunne dengang stadig findes et par steder.
Prøv at høre Dmitri her hos denne shop: http://www.musicaacoustics.com/. Det er en japansk shop som sender til hele verdenen, han havde stadig CK10 før selvom de ikke har på siden, dertil har han også Fischer Audio DBA-02 som benytter samme driver som CK10.
Til top
Anders_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2007
Sted: Aarhus
Point: 226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 21:27
Kig efter disse:

Har ikke selv prøvet dem, men har kun hørt positive ting om dem. 

Redigeret af Anders_b - 13-Marts-2012 kl. 21:27
Til top
Hekon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hekon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

CK10 er en udgået model ja også da jeg købte mine, de kunne dengang stadig findes et par steder.
Prøv at høre Dmitri her hos denne shop: http://www.musicaacoustics.com/. Det er en japansk shop som sender til hele verdenen, han havde stadig CK10 før selvom de ikke har på siden, dertil har han også Fischer Audio DBA-02 som benytter samme driver som CK10.

Uha, det kribler allerede i fingrene - Har læst utrolig godt om DBA-02 og prisen er altså tiltalende, hvis man skal bruge dem on-the-go med dertil risiko for skader. Jeg hører ham ad
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2012 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Hekon Hekon skrev:

Uha, det kribler allerede i fingrene - Har læst utrolig godt om DBA-02 og prisen er altså tiltalende, hvis man skal bruge dem on-the-go med dertil risiko for skader. Jeg hører ham ad

Har hørt det præcis samme. Lyd kvaliteten skulle være helt på højde med CK10 bare anderledes, og byggekvaliteten skulle være på højde med std. i prisklassen.

Huskede lige denne http://www.head-direct.com/. Soundmagic og HiFi-Man kan være interessant, HM RE0 skulle være en prisbasker, der skulle være kvalitets problemer med de første produktioner, men angiveligt løst senere.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu