recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode dvd instillinger til 5090H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGode dvd instillinger til 5090H

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 12:42

Bruger du AVForums anbefalde instillinger?

Hvad koster sådan en kalibreringscd, og er den nem at få fat på og bruge? Og virker det ordenligt?

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 13:28

Jeg faktisk tror ikke, at du vil få glæde af at bruge penge på en kalibrerings-DVD. Brug i stedet f.eks. THX-testbillederne, som f.eks. findes på Star Wars-DVD'erne til at få indstillet BRIGHTNESS korrekt.

Det du ser i MOVIE-indstillingen er tæt på at være korrekt - hvis du ønsker dig noget helt andet, kan en kalibrering(*) eller kalibrerings-DVD ikke hjælpe.

(*) En rigtig kalibrering via ISFccc-interfacet giver mere punch i billedet - men grundlæggende er farverne som i MOVIE. Fordelen ved kalibreringen er derudover, at man kan lave indstillinger pr. kilde f.eks. mht. de-interlacing.

Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2009 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Bruger du AVForums anbefalde instillinger?

Hvad koster sådan en kalibreringscd, og er den nem at få fat på og bruge? Og virker det ordenligt?

Ja, som sagt let modificeret (se mit første indlæg i denne tråd).

ISF DVDen er let at bruge. Ved ikke med pris og tilgængelighed.

Jeg ville ikke påtage mig at justere contrast, brightness og farve uden test-billeder. Om man bruger en kalibreringsDVD eller Star Wars THX gør nok ikke den store forskel.

Hvad er det synlige problem med at bruge movie til TV?

Kuro
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu