|
Gode freesat-positioner |
Besvar |
Forfatter | |
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Emne: Gode freesat-positioner Sendt: 28-November-2011 kl. 17:11 |
Hej folkens,
Jeg er helt nybegynder inden for sat-modtagelse - det skal siges, at jeg har kabel-TV, som dækker det primære TV-behov. Det har imidlertid haft min interesse at sætte en parabol op, primært for at gå på jagt i diverse freesat-programmer, da der ser ud til at være rigtig meget gratis TV at kigge på. Mest interessant er nok engelsksprogede programmer, sekundært måske spanske/tyske. Parabolstørrelsen vil nok være begrænset til 60-80cm, og da jeg bor i København lader det desværre til at udelukke UK freesat-programmerne, men mange af dem kan heldigvis hentes på nettet i stedet. Her kommer spørgsmålet så: Ud fra ovenstående informationer, hvilke satellitpositioner vil I så anbefale mig at gå efter? Og hvilke positioner vil man med rimelighed kunne fange med ovennævnte parabolstørrelse uden motor, men med flere LNB'er? Mvh. Søren |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 28-November-2011 kl. 17:43 |
Du vil selv med en 60 Cm parabol kunne fange en del kanaler fra 28,2, som kan supplere det du har på KabelTV, du vil ikke kunne modtage BBC og ITV da de i dit område vil kræve en stor parabol, men der er andre der fint kan modtages, startede selv med dem, og senere fik jeg så abbonement til SKY, hvor der så kan modtages rigtig mange kanaler. Bruger selv en 60Cm parabol. Du kan se her: http://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=28.2E&standard=All&ordre=sid&filtre=no hvilke kanaler der kan modtages FTA, se bort fra Astra 2D, og indtil videre Astra 1N de kræver 180 Cm-2M parabol for at kunne fange dem. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
digitalt.tv
Guld medlem Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
Sendt: 28-November-2011 kl. 18:24 |
Udover 28 øst, så kan 9 øst måske have interesse. Jeg har en gennemgang af den her
|
|
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Sendt: 28-November-2011 kl. 22:29 |
Hej begge, tak for input!
Jeg tror også 19.2e kunne være interessant; der er nogle spanske kanaler, som kunne være interessante for min kæreste. |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |