Hej
Jeg har netop investeret i en QNAP ST-410, og jeg er bestemt ikke tilfreds med generel performance.
Men for at begynde med begyndelsen, fik jeg installeret de 4 stk 2TB Seagate diske, som jeg
har sat op i et raid 5 system. Er det rigtigt at, at det skal tage noget der ligner 48 timer før den er færdig med at formaterer & synkroniserer ?
Jeg er lidt af en novise ud i NAS, så mens jeg forsøgte at sætte den op, havde jeg en fejl på den ene disk. Det lader til, at man skal være meget påpasselig med at få monteret harddiskene så langt tilbage i skufferne som muligt, ellers kan de knap nå ned i soklerne.
Nå, men mens jeg roedede, mistede jeg min internet forbindelse. Efter et par fik jeg talt med TDC (udbyder), og de kunne fortælle jeg ikke havde nogen fejl helt frem til min router.
Så viser det sig, at den NAS - sjover, har fået rodet internt i min router og fået sat et bit forkert, for da jeg resætter til default factory, spillede klaveret igen. - Pi.... irriterende.
Nu har jeg fået den til at spille, men lige meget hvad jeg gør kommer hastigheden ikke over 10-11MB/sec.
I min naviditet, troedede jeg så, at jeg kunne anvende enten nogle af de tre usb porte eller en af de to esata porte til en extern disk, hvorfra jeg kunne copierer IND på NAS'en. Det kan man IKKE.
De går KUN UD AF BOX'en, hvis du skal lave backup eller lignende.

Nu er spørgsmålet så, hvordan får jeg hastigheden op !
Ny gigabit router ? - og hvad kan jeg forvente af hastighed. Jeg kunne godt tænke mig at komme op på noget der ligner 150MB/sec.
Glæder mig til at høre jeres foreslag.
Mange hilsner
Søren