recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode kompakt højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gode kompakt højttalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Czuba81 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2019
Sted: Maribo
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Czuba81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gode kompakt højttalere
    Sendt: 23-April-2019 kl. 05:11
Hej folkens. Jeg er på udkig efter et par gode kompakt højttalere til et 3.1 setup. Budget mellem 3-5000 kr. Må gerne være brugt. Hvad har folk af erfaringer, kom gerne med bud på hvilke højttalere jeg skal kigge efter . 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 07:49
Kig efter Dali eller
B&W i hifi klubben. Begge mærker laver gode højtalere i den størrelse. Vi har selv Dali zensor 1 som front og surround. De lyder skide godt.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 08:41
Brugt: Dali Concept 1 eller Concept 2
Mvh. JørgenT
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 11:55
Nu er der jo rigtigt mange muligheder i på markedet, men for at nævne en der er lidt anderledes end de fleste så kunne Klipsch være en mulighed. De har et stort sortment og et bud kunne være RP-600M:
 
 
 
Modsat de fleste kompakt højttalere så har de en meget høj følsomhed så de ikke behøver en kæmpe forstærker.
 
Mvh
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 16:51
Der er mange andre end Hifiklubben, der sælger højttalere!

God pris på disse højttalere, der ikke stiller så høje krav til forstærkeren, som er tilfældet for mange andre højttalere:


Disse skulle faktisk være ret gode, og til prisen næsten et steal:


De er med på denne liste over anbefalede kompakthøjttalere:




Generelt synes jeg, det føles som en stor slikbutik, når jeg går ind på HifiFreaks hjemmeside, hvor de ofte har gode priser på udvalgte produkter af anerkendte producenter.
Hvis man skal høre højttalerne, er man dog nødt til at bestille dem hjem først, hvilket kan være en ulempe, men på den anden side, er det svært at danne sig et ordentligt grundlag for, om man kan lide en højttaler eller ej, før man har hørt den spille hjemme hos sig selv, på det grej den skal spille på.

Her er der deres udvalg i kompakthøjttalere:


AV-connection har også mange gode produkter i deres sortiment:


TapeConnection er også sted, jeg kan anbefale at handle, og man kan ofte gøre en god handel, hvis man snakker med dem:


ELAC DEBUT får også generelt gode anmeldelser, men jeg har aldrig hørt dem, og de kræver vist en ret kraftig forstærker og en masse strøm, før de rigtigt "synger".

Audiocompagniet har dem i deres sortiment:


Hvis du ikke har nogen center, er der her et bud på et 3.0 sæt til billige penge:


Frisk på at få noget sendt fra Bornholm?:





Redigeret af Supergris - 24-April-2019 kl. 18:11
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 18:56
Man er nu også altid velkommen hos Hi-fi Freaks i butikken i Tårnby. Men det er selvfølgelig kun aktuelt, hvis man bor i København eller omegn. Men ellers leverer de gerne på prøve i 30 dage så hut jeg visker. Og hvis varen ikke lever op til forventninger, så kan de sendes gratis tilbage. Kræver blot du gemmer emballagen 😊
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 19:43
Hej Czuba81, jeg har et sæt Dali Mentor 1( i hvid), dem har jeg været RIGTIG glad for. Jeg brugte dem i et surround setup.
Jeg har sat dem til salg til en go pris, så du er velkommen til at sende en PB, hvis det er interessant...
Mvh
Jan
Til top
RikkeBach Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-April-2019
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RikkeBach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2019 kl. 09:28
Hvad med Dali? Jeg er super glad med mit par - husk ikke modellen, er på kontoret nu ..
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu