|
Gode nybegynder råd til Synology DS116 NAS |
Besvar |
Forfatter | |
Axlon
Guld medlem Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-December-2016 kl. 12:43 |
Hej
Min gamle (meget gamle) trofaste Diskstation DS101j er blevet udskiftet med en ny DS116 her i julen. Den gamle Diskstation blev primært brugt til backup af fotos og diverse personlige filer. Den understøttede desvære ikke min 3TB USB-disk, hvor jeg har alle vores rippede film liggende på, så derfor stod den nu til udskiftning. Jeg syntes dog det er lidt svært at komme igang med DS116, da der er så mange muligheder, så jeg ville godt høre om jeres erfaringer/setups af jeres Diskstations, så jeg måske kan komme lidt hurtigere igang, uden at gå i for mange blindgyder. Jeg har jeg kopiret alle mine fotos over på drevet "photo". Det er både jpg og raw format. Jeg regner med at lade den gamle DS101 kører videre, og bruge den til at lave backup af alle fotos via Hyper Backup. Endvidere vil jeg købe noget ekstra plads hos GoogleDrive, og lave backup af alle fotos der også via Hyper Backup. Jeg har kopiret alle mine rippede film over på drevet "video". Det er primært DVD-film rippet til MKV container, og afspilleren er Infuse på ATV+iPads. Jeg vil bruge min 3TB USB disk til at lave regelmæssigt local backup af film, og så ellers lade USB disken ligge på arbejdet. Noget der undrer mig, er at jeg har en "Conversion Progress" kørende, som nævner noget med at konvertere fotos og videos. Så vidt jeg har forstået, så er det blot thumbnails den laver. Er det korrekt? Det ville være en mindre katastrofe hvis den begyndte at konvertere mine videoer og især fotos.
|
|
Mvh Jesper
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |