|
Gode råd om bd rip til mac |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Qale ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-November-2009 Status: Offline Point: 31 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Juni-2012 kl. 10:14 |
|
Gode råd søges!
Som mac bruger er det en anelse besværligt at få rippet sin blu-ray og dvd samling.
Jo jeg har prøvet handbrake og det fungerer nogenlunde, men først og fremmest kan jeg ikke få de åndsvage undertekster til at virke når jeg afspiller det på min popcorn hour a-300.
Jeg har prøvet at rippe et par bd til iso med anydvd hd på en vens pc. Og der er der ingen problemer med underteksterne.
Kan i hjælpe med hvilket program jeg skal anskaffe mig? Jeg er mere end villig til at betale så længe det virker. Kun mac programmer!
Krav:
Ingen kvalitetsforringelse. ISO eller MKV. Mulighed for at fjerne menuer og de lydspor samt undertekster som jeg alligevel ikke bruger.
|
||
![]() |
||
FPP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 284 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
http://makemkv.com/ lyder som løsningen...
|
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
|
@FPP, er det ikke et kun winblows program?
@Qale Jeg bruger også Handbrake og hvis du sætter krydser "burned in" under subtitles så bliver underteksterne brændt direkte ned på filmen. Så kommer de med |
||
![]() |
||
FPP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 284 |
|
Hvis du kigger under "Download" kan du se at der også kan downloades en OS X version.
Handbrake understøtter ikke PSG undertekster, så vidt jeg ved??
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
|
jeg bruger http://www.dvdfab.com/ det fungerer fortrinligt til såvel 1:1 kopier samt ripning til ipads o lign. af såvel blu ray og dvd.
jeg har versioner som kører på såvel mac som windows uden problemer, det er et købeprogram men syntes det er pengene værd.. jeg har købt full versionen en gang for alle.
vil lige skynde mig at sige jeg har 4 popcornhour afspillere i huset.
jeg laver 1:1 filmene i deres respektive ts eller bdmv folder (kunne også lave isoer, men syntes bedre om at have filmen liggende upakket når min afspiller alligevel kan tage dem)
den fjerner alle menuer og man vælger hvilke lyd og tekspor man vil have over + man kan vælge default startsporet så eks. børnefil altid starter med dk tale uden tekster selvom engelsk tale og danske tekster stadig er mulige at skifte over til hvis der er voksne som vil se filmen i originalsproget.
til ipad vælger jeg blot default ipad 3 profilen og hvilket lydspor samt evt tekster som skal med så klarer den resten.. det kører så godt at det kan min 14årige søn selv finde ud af. Redigeret af rhsin - 08-Juni-2012 kl. 12:31 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Qale ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-November-2009 Status: Offline Point: 31 |
|
Mange tak for jeres inputs!
Jeg har prøvet makemkv men er ikke særlig begejstret for det. Mht. Handbrake har jeg prøvet alverdens indstillinger, og det eneste tidspunkt at den endelige mkv fil har undertekster, er når de er "burned in", hvilket jeg ikke er så vild med. Måske er det blot min popcorn hour som ikke er god til undertekster i dette format, men jeg tvivler på dette er grunden. Rhsin, dvdfab lyder som programmet jeg nok køber. Jeg har læst denne anmeldelse af blu ray ripping programmer: http://blu-ray-to-blu-ray-copy-software-review.toptenreviews.com/ Her får programmet ikke max point i kvalitet af kopien og er et af de programmer som var længst om at udføre jobbet. Har du haft problemer med dette? Jeg har nemlig en ide om at testen ikke er den bedste. Eksempelvis er programmet heller ikke krydset af som mac kompatibelt, og det er vidst ikke så godt researched ;-) Er blu-ray ripper også muligt at bruge til normale dvd'er, eller skal jeg købe dvd ripper ved siden af? |
||
![]() |
||
|
Lige en hurtig ekstra:
Dvdfab har nemlig 20% rabat frem til 10. Juni, så hvad har jeg brug for af produkter? Er det bluray copy programmet eller bluray ripping programmet? Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad bluray ripping kan mere end bluray copy... (jeg har intet behov for at lave skiver, jeg skal kun lægge film over på min synology) |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
|
Jeg syntes ikke det er et problem med tiden mht 1:1 kopier der tager den samme tid som eks anydvd som jeg tidligere har brugt, og tager omkring 20-30 minutter for dvder og 30-40 min for blu rays men her spiller drev og netværk også ind hvis der rippes til NAS især for blu ray.
skal du decideret rippe film ned i kvalitet til eks ipads og lign. så afhænger det jo nok mere af computerkraft, men på en nyere macbook pro tager det ifølge min søn ca. 30 minutter men det varierer jo lidt afhængig af filmens længde. jeg ville købe en fuld version i lifetime mener det er lige godt 1200,- kr, men så kan du også alt og de opdaterer programmet hver/hver anden måned så du får alle nye features med også i fremtiden, rabatten kører de vist jævnligt med. jeg bruger hh. blu ray copy og dvdcopy til 1:1 udgaverne, hvor filmene gemmes i enten foldere eller iso i fuld kvalitet, og skal de rippes ned i kvalitet så er det enten blu ray rip eller dvdrip du skal have (så dem skal du kun bruge hvis du skal lave film til mobile enheder hvor filmene kun fylder 600-700mb), så skal du bare lave 1:1 kopier kan du nøjes med "copy" versionerne til en start Redigeret af rhsin - 09-Juni-2012 kl. 12:07 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
|
Jeg synes helt klart du skal prøve DVDfab, inden du køber. Jeg har haft store problemer med programmet. Film der bare ikke kan rippes. Kryptiske fejlmeldinger, som godt nok kan googles, men som ikke altid findes nogen løsning på. Fx sad jeg i går og rippede Star Wars - The Phantom Menace til .mkv (til min AC Ryan), alt kører tilsyneladende som det skal, men da den er færdig, kommer der en fejlmelding, at "the work has failed" el. lign. Filmen kan godt afspilles, og virker tilsyneladende som den skal...
Fair nok at der sker fejl, men ikke når det koster så meget som det gør. Men tjek det ud, inden du køber. Du har 30 dage... (og ja, rabatter kører de tit med) |
||
/zemo/
|
||
![]() |
||
zemo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2006 Sted: Århus, Denmark Status: Offline Point: 491 |
|
PS: det er BD-ripper jeg bruger
|
||
/zemo/
|
||
![]() |
||
|
I forbindelse med denne tråd har jeg testet DVDFab, dvs. BD ripper funktionen. Jeg har svært ved at gennemskue om, og evt. hvordan undertekster håndteres. Ved rip til MKV syntes jeg ikke det er muligt at få dem med, ud over som eksterne filer.
|
||
![]() |
||
|
Zemo og Rhsin, har i haft problemer med underteksterne i MKV filer, som FPP beskriver? Dette er nemlig en af grundene til at jeg gerne skifter fra handbrake til noget som bare virker.
Hvad er det at BD Copy kan som BD Ripper ikke kan? Har den en svagere dekrypteringsevne? Det eneste som har sprunget mig i øjnene er at BD Ripper ikke kan lave ISO filer, men at BD Copy godt kan. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |