recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode råd til højttalerkøb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGode råd til højttalerkøb

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-December-2005
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Emne: Gode råd til højttalerkøb
    Sendt: 08-Februar-2007 kl. 13:30

Hej

Jeg skal have nogle nye højttalere, som gerne må kunne udbygges til surround med tiden.

I første omgang skal jeg dog bruge dem til mit stereoanlæg og de skal være væghængte.

Jeg har kigget på et Surroundanlæg fra Jamo A 102 HCS 11, men som sagt skal jeg jo primært bruge højttalere til musik i første omgang.

Derfor har jeg også set lidt på Jamos A340-højttalere.

Jeg har fået forskellige informationer fra forskellige sælgere, så nu er det vist på tide at høre fra nogle, der ikke nødvendigvis skal sælge mig noget.

Jeg er meget åben for alternative forslag - men husk det skal være væghængt - helst ikke for store.

:-) Jach

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 13:32

Hej!

Hvilket pris-leje befinder vi os i?

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 13:39

Hej Jach

Jeg kører med dem her:

http://www.sequencedesign.co.uk/sonata/sonata_main.htm

De kan beses og høres i Lydbutikken. Jeg bruger de største (sonata 400) som fronthøjttalere. De har godt af en sub-woofer, men spiller iøvrigt fedest. Og så har de markedets højeste waf!!!

Mvh.

Til top
Jach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-December-2005
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 14:29

Tak for svarene -

Surround-anlægget - som jeg har kigget på fordi det vandt en test hos EB sidste år - koster omkring 5 k, mens højttalerne koster 700 kroner.

Jeg vil helst ikke over en tudse pr. højttaler, da jeg skal bruge fire stk.

 

Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 14:41

Så vil jeg kraftigt anbefale dig at kigge efter noget brugt - og søge hjælp på Hifi4all, som iøvrigt osse har et brugtmarked. På den måde kan du få langt mere for pengene. Og hvorfor skal du ikke bruge fem - har du allerede den første?

Mvh.

Til top
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

Hej Jach

Jeg kører med dem her:

http://www.sequencedesign.co.uk/sonata/sonata_main.htm

De kan beses og høres i Lydbutikken. Jeg bruger de største (sonata 400) som fronthøjttalere. De har godt af en sub-woofer, men spiller iøvrigt fedest. Og så har de markedets højeste waf!!!

Mvh.

Ja jeg hopper lige ind i snakken også. I morgen smutter jeg ind og kigger på Sonate´erne, enten 2 eller 300 modellen. 200 modellen har fået god kritik. Det jeg tænker på er, at de skal hænge ved siden af min flad skærm (Sharp 37" XD1E), og den er ca. 60 cm. i højden. Det jeg tænker på er; gad vide hvor åndsvagt det vil se ud, hvis højttalerne er højere en selve skærmen? jeg kan se der er samme enheder i alle 3 modeller (2-3 og 400 modellen). 200 modellen er 61 cm. høj(så den vi passe fint), 300 er 86 cm. og 400 er 100 cm. ved godt det er en smags sag, men tror i det vil se tosset ud at højttalerne er 25 cm. højere en skærmen hvis jeg vælger 300 modellen(de kommer til at hænge ca. 1 mtr fra skærmen)? Vil jo have mest for pengene :-) nå ja, og der skal vel en SW500 sub til også hvis den skal sparke lidt R#v

Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2006
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 23:34

Jeg kører med en lille audio pro allroom sub - det er alt rigeligt til mig. Men da jeg var inde at lytte til sequence i sin tid, var der alså tydelig forskel på de forskellige størrelser. Måske kan du låne et par forskellige - nogle gange er de meget flinke.

Mvh. 

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2007 kl. 23:48

Jeg skal naturligvis ikke sige at de omtalte højtalere ikke er gode til stereo, for vi er vel alle forskellige i vores tanker omkring god lyd.

Personligt ville jeg ændre lidt på tankerne omkring priser. Du skriver at du ikke vil meget over 1000 pr højtaler, men der er ingen grund til at smide de samme 4 højtalere op i et surround set. Nej brug pengene primært på nogle gode front-højtalere, da det er dem du skal bruge mest. Både fordi det er dem du hører stereo på og i film bliver baghøjtalerne brugt relativt lidt i forhold til front og center.

Nu ved jeg ikke om de skal være voldsomt diskrete men god lyd og volume hænger desværre ofte sammen. Man skal i hvert fald op i en høj pris hvis man skal have små højtalere og god lyd (god i forhold til størrelsen)

I stedet for at gå efter et komplet surround set med det samme, og så risikere at få noget man ikke er tilfreds med, så overvej at bruge budgettet på 2 gode højtalere og en subwofer. Så få du stadig en del mere ud af dine film end ellers.

Det er naturligvis dit valg, men det er min mening :)

Mvh

Casper

Mvh.

Casper
Til top
Per Røntved Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 09:58

[/QUOTE]

Bornholmeren

. Det jeg tænker på er, at de skal hænge ved siden af min flad skærm (Sharp 37" XD1E), og den er ca. 60 cm. i højden.

[/QUOTE]

Sorry jeg spammer lidt i tråden  

Men hvordan ser det ud med lyden i sådan et herligt tv ??

Er den god eller bare tålelig ?

 



Redigeret af Per Røntved - 10-Februar-2007 kl. 09:59
Mvh. Per Røntved

______________________



Til top
Bornholmeren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Per Røntved Per Røntved skrev:

Bornholmeren

. Det jeg tænker på er, at de skal hænge ved siden af min flad skærm (Sharp 37" XD1E), og den er ca. 60 cm. i højden.

[/QUOTE]

Sorry jeg spammer lidt i tråden  

Men hvordan ser det ud med lyden i sådan et herligt tv ??

Er den god eller bare tålelig ?

Ja skærmen er jo ikke kommet hjem endnu, men jeg har hørt at lyden ikke skulle være særlig god. Nu faldt jeg over et par FPM højttalere fra B&,W FPM4 med tilhørende sub PV1 tror jeg den hed. hele herligheden for Kr. 21.000,00. tror sgu det bliver dem i stedet for. De spillede satme godt.

 

 

[/QUOTE]
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 15:47
Det er sq også et lækkert sæt!
Mvh.

Casper
Til top
Per Røntved Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 15:51

Jeg hørte tvet i hi-fi klubben ( lød lidt hult/dåset) 

Men jeg synes det kan værer svært at høre i en forretning

Og ang. B&W er jeg spændt på at høre lidt om dem... Har en kammerat der ser på samme sæt, er det noget med subben kan levere 500 watt

(den ser i øvrigt vildt stilet ud)



Redigeret af Per Røntved - 10-Februar-2007 kl. 15:55
Mvh. Per Røntved

______________________



Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu