|
Gode råd til køb af bærbar |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Boeniz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er som sagt indstillet på, at der skal indgås nogle kompromisser, så set i lyset af hvor ofte jeg egentlig arbejder i After Effect, kan jeg godt bruge min gamle trofaste stationære, som klarer jobbet nogenlunde. Hvordan med det der encoding? Trækker det lige så mange tænder ud som AE?
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Det har intet med Grafik at gøre - så længe du bare smider en så hurtig cpu i som du har mulighed for indenfor dit budget så er du good to go. - Det skal dog liiiige siges at bærbare måske ikke er de bedste at lave BD-reencoding på da de unægtelig bliver varme med 2timers 100%cpu tid af gangen. Den skal i hvert fald stå et køligt sted og et sted hvor den kan komme af med varmen. (der er nogle "måtter"/underlag som kan afhjælpe hvis det bare SKAL foregå via en bærbar.)
|
|
![]() |
|
Boeniz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 74 |
Det SKAL ikke nødvendigvis foregå på den bærbare
![]() ![]() ![]() Nåmen sidder lige og kigger lidt rundt. Hvad med den her? Vil den kunne klare sig nogenlunde? www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/notebook?navn=asus-156-tommer-b%C3%A6rbar-pc--n56jr-s4006h&id=0-4404231040#productStoreTable Det er vist den samme som den hér - bare billigere ![]() www.edbpriser.dk/baerbar/asus-n56jr-s4006h-id-7802936.aspx Det er ikke fordi jeg ikke lytter til Jer, så jeg har slf. også kigget på en Lenovos modeller set på Laptops.dk, men kan ikke lige hitte nogen med 15,6" skærm. Måske jeg skal kigge lidt grundigere ![]() |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
Det ser meget fornuftigt ud. CPU mark på 8000: |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Har endelig besluttet mig til at bestille sådan en fætter:
http://www.computersalg.dk/produkt/1088797/asus-n56jr-s4006h-core-i7-4700hq-24 men vil rigtigt gerne tilkøbe noget SSD harddisk, idet jeg kan forstå, det forøger hastigheden/programafviklingen en del. Men skal jeg vælge den delte - altså både med gammeldaws HD + SSD eller hvad vil I råde mig til? Har ingen erfaring overhovedet med SSD... |
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Jeg ville kun købe ren SSD og på mindst 240/256GB.
Kan du ikke finde den bærbare med SSD fra start, så du ikke selv skal opgradere? |
|
![]() |
|
I den butik jeg linker til kan man tilkøbe en opgradering af harddisk, fx: "Upgrade til 250 GB SSD". Så jeg går da ud fra, at det er noget de sørger for. Jeg har ikke lige fundet en udgave, der er "født" med SSD, men har egentlig heller ikke kigget :-)
|
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Og er du i tvivl, så er de yderst lydhøre og behjælpelige med, at du får det du gerne vil ha' !
Omkring designet på deres bærbare - som jo ses på deres hjemmeside - så ligner de lidt Asus'.
Omkring den okay Asus du har fundet til ca. 9000 kr.
Så får du hos mm-vision til ca. samme pris, en bærbar med 16gb ram + 250gb ssd (begge som opgradering) desuden kraftigere 8-cellet batteri, dualband netkort, en 17" skærm og 2 års fuld garanti. -> Vision S4765
Så i alt får du en bedre udstyret bærbar til ca. de samme penge. Men det er selvfølgelig dit valg ! Redigeret af Roland - 17-Marts-2014 kl. 07:12 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
Roland fik mig overbevist, så nu er den anbefalede fra MM-Vision bestilt med:
- 500 GB SSD - 16 GB RAM - DualBand netkort - Integreret Bluetooth og med fravalg af styresystem holder jeg mig under 10K ![]() Tak for Jeres input |
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Tillykke med dit køb.
Tror ikke du fortryder det. Har kun hørt godt om bærbar fra MM-Vision.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |