|
Gode råd til ny lav-strøms htpc/nas |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tarcom ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-November-2009 Sted: DK Status: Offline Point: 22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-December-2012 kl. 20:49 |
Gode råd/ideer efterspørges...
Jeg er ved at udskifte mit nuværende htpc (igen) med noget bedre. Har haft et atom/iron2 setup, hvilket fungerede tilfredsstillende, men der var kun en sata port og ikke separat spdif/digital lydport. Det skal være tændt 24/7 og skal derfor bruge minimum strøm. Jeg søger derfor noget med: HDMI seperat digital lydudgang (spdif eller lysleder) gerne mini ITX form factor skal kunne køre 1080p mkv skal køre windoes media center (har HDHR netværks tv tuner) køren torrent klient 4 x sata Gigabit ethernet Gerne billigt Meget lydsvag (ok med lidt aktivt køling) Jeg har tidligere haft købt et Zotac motherboard med medfølgende passiv strømforsyning, men det har været umuligt for mig at opdrive et lignende motherboard denne gang, derfor overvejer jeg en PICO PSU fra ebay på 80W. Efter en del søgen på edbpriser så er valget umiddelbart faldet på ASRock E350M1/USB3 til kr. 666: http://www.edbpriser.dk/bundkort/asrock-e350m1-usb3-id-4974110.aspx Den bruger AMD E350 CPU/GPU som skulle være meget lidt strømkrævende og har også usb3 samt sata-600. Jeg skifter nok selv den aktive køler til noget mere lydsvag. Jeg er meget interesseret i at høre om nogle har kommentar til mit valg, eller har alternativer inden jeg bestiller (på mandag gerne :-)). Er denne AMD E-350 lige så hurtig/strømbesparende som atom/ION2 kombinationen fra intel/nvidia? Setuppet skal gerne kunne klare at blive brugt til at optage tv på, se hd film på og også lidt netværkstrafik samtidig (det klare min atom/ION2 fint nu). Jeg regner med at købe 4gb ram, er det nok?
|
|
Zotac Ion 330, HDHR, MCE7
|
|
![]() |
|
gigabyte ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Intel dh61ag har onboard psu.
Ivy bridge cpu'erne har extremt lavt idle forbrug. Findes i en low cost udgave, der er ikke pci-e port. Hvis du mangler sata porte, så koster en sata 3 controller (2 porte), ca 80,- på ebay. Jeg sælger psu'er til ovenstående bundkort for 150,- Mvh Gigabyte. |
|
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
OBS:
Hvis du skal bruge en ekstern sata indstiks kort, så er der behov for en pci-e port for optimalt ydelse. |
|
.....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |