recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode råd til ny lav-strøms htpc/nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gode råd til ny lav-strøms htpc/nas

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tarcom Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tarcom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gode råd til ny lav-strøms htpc/nas
    Sendt: 01-December-2012 kl. 20:49
Gode råd/ideer efterspørges...

Jeg er ved at udskifte mit nuværende htpc (igen) med noget bedre. Har haft et atom/iron2 setup, hvilket fungerede tilfredsstillende, men der var kun en sata port og ikke separat spdif/digital lydport.

Det skal være tændt 24/7 og skal derfor bruge minimum strøm. Jeg søger derfor noget med:

HDMI
seperat digital lydudgang (spdif eller lysleder)
gerne mini ITX form factor
skal kunne køre 1080p mkv
skal køre windoes media center (har HDHR netværks tv tuner)
køren torrent klient
4 x sata
Gigabit ethernet
Gerne billigt
Meget lydsvag (ok med lidt aktivt køling)

Jeg har tidligere haft købt et Zotac motherboard med medfølgende passiv strømforsyning, men det har været umuligt for mig at opdrive et lignende motherboard denne gang, derfor overvejer jeg en PICO PSU fra ebay på 80W.

Efter en del søgen på edbpriser så er valget umiddelbart faldet på ASRock E350M1/USB3 til kr. 666:
http://www.edbpriser.dk/bundkort/asrock-e350m1-usb3-id-4974110.aspx
Den bruger AMD E350 CPU/GPU som skulle være meget lidt strømkrævende og har også usb3 samt sata-600. Jeg skifter nok selv den aktive køler til noget mere lydsvag.

Jeg er meget interesseret i at høre om nogle har kommentar til mit valg, eller har alternativer inden jeg bestiller (på mandag gerne :-)). Er denne AMD E-350 lige så hurtig/strømbesparende som atom/ION2 kombinationen fra intel/nvidia? Setuppet skal gerne kunne klare at blive brugt til at optage tv på, se hd film på og også lidt netværkstrafik samtidig (det klare min atom/ION2 fint nu). Jeg regner med at købe 4gb ram, er det nok?
Zotac Ion 330, HDHR, MCE7
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 14:36
Intel dh61ag har onboard psu.
Ivy bridge cpu'erne har extremt lavt idle forbrug.
Findes i en low cost udgave, der er ikke pci-e port.
Hvis du mangler sata porte, så koster en sata 3 controller (2 porte), ca 80,- på ebay.
Jeg sælger psu'er til ovenstående bundkort for 150,-

Mvh Gigabyte.
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2012 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af gigabyte gigabyte skrev:

Intel dh61ag har onboard psu.
Ivy bridge cpu'erne har extremt lavt idle forbrug.
Findes i en low cost udgave, der er ikke pci-e port.
Hvis du mangler sata porte, så koster en sata 3 controller (2 porte), ca 80,- på ebay.
Jeg sælger psu'er til ovenstående bundkort for 150,-

Mvh Gigabyte.

OBS:

Hvis du skal bruge en ekstern sata indstiks kort, så er der behov for en pci-e port for optimalt ydelse.
.....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu