recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gode råd til opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGode råd til opsætning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jugsaw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Gode råd til opsætning
    Sendt: 29-Oktober-2005 kl. 03:38

Hejsa

Jeg har overveget om jeg ikke skulle anskaffe mig en projekter og et lærred, da jeg i forvejen har et udmærket anlæg der kunne understøtte ”hjemme bio” konceptet. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt jeg har plads nok til at få noget fornuftigt ud af det.

Her er en plantegning der viser området hvor jeg ønsker at sætte det op.

http://peecee.dk/?id=18705

Her er lidt billeder af min stue:

http://peecee.dk/view.php?id=18703

http://peecee.dk/?id=18704

Ang. projekter har jeg set på Z3

Mine spg. Er så:

1. Er der lang nok afstand fra lytteposition og over til lærred?  
  2. Hvis ja til spg. 1 hvad vil så være den ideelle størrelse på lærredet, baseret på afstand, mulig plads og projektor valg.
  3. Nogle ideer til hvordan jeg får fastgjort min center højtaler oppe under loftet uden at lave for mange huller?
  4. Min dvd afspiller er en Denon DVD-1400, hvilken tilslutnings mulighed vil egne sig bedst, og vil det være bedre at tilslutte via min forstærker Denon AVR-3803. Skal kun bruge projektoren til at se DVD film.
    1. Følgende tilslutninger findes på DVD afspilleren:

i.      Optisk og koaxial digital-udgang for DTS, Dolby Digital og PCM

ii.      6-kanal Analog-udgang (L/R/C/Sub/SR/SL)

iii.      SCART med RGB

iv.      Komponent-Video-udgang

v.      Composite-video-udgang

vi.      S-Video-udgang

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 21:47

Hej jugsaw

Jeg har 2,20 m fra projektor til lærred, og valgte et 78" (ca. 170 cm) 16:9 lærred. Men hvis du har de præcise mål fra projektor optik til lærred kant kan vi sikkert finde de mål du skal bruge.

En Z3 er suveræn!  Husk dog at enhver projektor kræver at rummet kan mørklægges.

Istedet for projektor i loft er der nogle som køber lærred med små huller i, så højttaleren kan placeres bag lærredet (ligge hvor den gør nu).

Bedste tilslutning er "Component med progressive scan" - men jeg ved ikke om din Denver understøtter progressive scan.

Ellers er det RGB - men progressive scan er det suverænt bedste.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
jugsaw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Oktober-2005
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 23:20

Hej Lars

Den nøjagtige afstand mellem lærred og projektor er 2.90 m

Jeg har læst lidt om de lærreder med små huller i, har bare ikke kunne finde noget info om hvorvidt det giver dårligere lyd og billede. 

Har også tænkt lidt på at flytte den hylde ned hvor centeren er placeret lige nu, og så få et fast lærred på den hvide firkant der så bliver over mit fjernsyn. Eneste minus er at bredden kun er 1.45 m hvilket ikke giver et særligt stort lærred når det skal være 16/9 format

Jeg kan ikke lige gennemskue om min Denon 1400 benytter sig afprogressive scan, men jeg har et link til en pdf fil med spec på afspilleren
http://www.denon.de/site/datadir/pdf/pi/DVD-1400.pdf

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu